Sommar15 skrev 2016-01-25 20:23:12 följande:
Tack för utförligt svar! Vi delar lika på föräldraledighet och det är tänkt att vi kommer dela lika på vab, hämtning/lämning etc. Eftersom våra jobb är viktiga för oss bägge. Men det är intressant att du nämner det som den tuffaste perioden, kan tänka mig det! Vi får väl se vad han säger efter att ha varit pappaledig också ;)
Det känns skönt att höra någon som du som valt att vänta. När vi gifte oss förväntade sig "alla" barn efteråt, och när de uteblev kändes det så tungt med allas förväntan, och nu när vi väl har ett barn pratar folk redan om "nästa gång", vilket stressar mig! Min svägerska som har ett barn som är sex veckor äldre än min dotter (dvs drygt sex månader bara) pratar också redan om nästa barn. Har ju knappt vant mig vid att jag har ett barn! :)
Ingen orsak! Och jo, jag tyckte nog att det var en period som krävde väldigt mycket av oss och relationen.
Känner igen det där med frågor också. Först är det barn, sen är det syskon, sen börjar det hintas om att vi kanske har problem med att få till ett syskon vilket jag tycker varit extra fult. Sånt frågar man inte om. Nu har vi försökt vara öppna med att vi faktiskt valt att vänta och nej, vi har inte försökt och vad vi vet så har vi inga problem heller. Men vi ber att få återkomma i frågan typ