• Ludde123

Liten blödning v 16

På förmiddagen efter toabesök kom en liten blödning på pappret. Nu bara lite bruna fläckar på trosskydd. Pratade med gyn som inte såg någon anledning till oro. Jag vill bara höra om fler varit med om samma?...... lite orolig ändå.

• Svar på tråden Liten blödning v 16
  • JeMo

Hej!

Jag hade också en brun fläck vid toabesök i v16. Blev såklart livrädd men bm sa att det inte var någon fara. Kan ha varit något litet kärl som gått sönder typ. Nu går jag precis in i v25 och allt ser bra ut än så länge så du har antagligen inget att oroa dig för!

Lycka till!

• Gräddnosen

I min första graviditet fick jag en ganska stor blödning i v.16. Det kom rejält med färskt rött blod vid ett toabesök efter att jag under dagen ägnat mig åt ganska ansträngande arbete i trädgården. Blev naturligtvis jätteorolig och fick åka till akuten för att göra ett ultraljud. Där såg man att allt var bra med bebisen men att min moderkaka satt långt ner, nästan över öppningen och att det antagligen var från den som det blödde. Jag råkade inte ut för någon mer blödning efter det och moderkakan flyttade sig uppåt vilket gjorde att jag kunde föda vaginalt. Så, en blödning i v.16 behöver inte innebära något allvarligt fel. Lycka till!

Svar på tråden Liten blödning v 16