Bergskristall skrev 2016-01-22 22:48:34 följande:
Det stämmer säkert. Dutch, är det den vanliga som de kort och gott kallar för röd peppar eller liknande? Köpte den i trepack förpackad i mjuk plast, bredvid lösvikten av samma sort.
Hur som, jag tog det säkra före det osäkra och började med att fräsa vitlök ihop med en halv av dessa chilifrukter och smakade av oljan de frästes i innan musslorna åkte i. Det räckte faktiskt. Rätten blev kanske hetare än receptet tänkt då hettan var tydlig men utan att brännas ett dugg. Så jag blev nöjd och kommer fortsätta med samma mängd nästa gång.
Ja, det är Dutch som är de långsmala som brukar finnas i affären, kallas ofta för röd/grön/spansk peppar eller bara lite enkelt "chili".
Du gjorde rätt. Personligen hade jag nog tagit en hel, jag gillar chili. 10 peperoncini låter skitmycket, enligt mig,
Bergskristall skrev 2016-01-22 22:50:35 följande:
Habaneros och torkad anco har jag hittat utöver dessa. Och några andra, på den stora Ica där jag bor, de har en del faktiskt. Men inga peperoncini. :-/
Habaneros har jag också sett. Torkad ancho vet jag inte om jag sett, men om jag ser det måste jag köpa. Supergott i kladdkaka =)