LaCrue skrev 2016-01-23 16:47:52 följande:
Jag förstår verkligen din oro, det är hemskt att inte veta. Jag höll på att gå sönder av oro i höstas, trodde jag skulle bli av med även min andra äggledare. Men det var bara ett vanligt missfall för mig, trots att jag hade ont på ena sidan och ner över benet. Om läkaren inte kunde se något i äggledaren så är det säkert inget där, utan ett "vanligt" missfall. Blöder du också? Förhoppningsvis så har ditt hcg inte ökat utan istället gått ner! Jättetråkigt med missfall, såklart, ledsen för din skull. Men bättre än utomkveds så jag håller tummarna att det är det som spökar. Jag trodde aldrig att jag skulle bli glad över ett missfallsbesked, men då blev jag det, då jag ställt in mig på det värsta.
Okej, men då vet jag i alla fall att det är möjligt att känna så här även vid ett vanligt missfall. Jag får försöka lugna ner mig och avvakta på provsvaret som jag får på tisdag. Lättare sagt än gjort
Det knasiga är att jag hade mens nyligen, fyra dagar efter avslutad mens kom lite brunt (det var i tisdags) inget i onsdags men i torsdags kom det lite mer brunt och igår fredag började jag blöda, men det är inte alls mycket, inte som en vanlig mens i alla fall. Så man tydligen vara gravid och få mens ändå.
Jag förstår att du blev glad över ditt missfallsbesked, klart mycket bättre än utomskveds.