• discoboll

hur tror ni barnen kommer bli?

Hur påverkas barn av att växa upp med föräldrar som
    1. Inte sover i samma rum pga att mamman inte vill sova med pappan.

2. Dom kramas/pussas aldrig framför barnen

3. Dom berömmer aldrig varandra inför barnen

4. Dom bråkar mycket framför barnen där mamman iskallt psykar pappan som gråter så han knappt får luft. Samt att andra vuxna kommer dit och får höja rösten för att pappan ska lugna ner sig (hetsig stämning)

6. Mamman byter av pappan när han kommer hem från jobb och åker iväg till tex gym, stall, affären, jobb.

Såhär har det pågått nu i 4 år!!! Den stora pojken på 3 år har inte utvecklat språket något vidare och säger bara enstaka ord. Pekar och gör ljud mot saker. Den lilla på 1 säger ju såklart inte så mycket, pga åldern?

Är det farligt för barnen att växa upp i en sån här familj? Där ständiga hot, gap, skrik, tårar, svordomar och fingerpekningar präglar vardagen?

Plus att jag tror pappan i detta förhållandet håller på att få ett nervsammanbrott.

Vad gör man som närstående? Och hur kommer framtiden att se ut för dessa barn som lever i detta?

• Svar på tråden hur tror ni barnen kommer bli?
  • Janivere

Fattar inte varför de skaffat två barn tillsammans under dessa fyra år?

• Fililuran

Risken är väl att de uppfattar föräldrarnas beteende som normalt och att de börjar agera likadant. Leder till att de har svårt att skapa relationer med människor omkring sig.

• discoboll
    Janivere skrev 2016-01-23 19:41:43 följande:

Fattar inte varför de skaffat två barn tillsammans under dessa fyra år?

Det undrar vi runtomkring också! :( hela förhållandet har spårat ut dom sista 4 åren. Dom har varit tillsammans i 13 år...
  • discoboll

Ingen som har tips? Eller som kanske själv är uppvuxen med sånna föräldrar! Vi orkar inte se på mer. Innan jag ringer psyket och socialtjänsten så vill jag ha råd och tips. Vill inte göra det värre.
    Jag är rädd för att killen (pappan) ska ta livet av sig.

• discoboll
    Fililuran skrev 2016-01-23 19:50:49 följande:

Risken är väl att de uppfattar föräldrarnas beteende som normalt och att de börjar agera likadant. Leder till att de har svårt att skapa relationer med människor omkring sig.

Det är min tanke också ...:(
  • Fililuran
    discoboll skrev 2016-01-23 19:56:15 följande:

Ingen som har tips? Eller som kanske själv är uppvuxen med sånna föräldrar! Vi orkar inte se på mer. Innan jag ringer psyket och socialtjänsten så vill jag ha råd och tips. Vill inte göra det värre.
    Jag är rädd för att killen (pappan) ska ta livet av sig.

Du kan anonymt kontakta socialtjänsten och beskriva situationen. Skapa dig en uppfattning utan att göra anmälan och fundera på hur du tycker du bör gå vidare. 
    Har du tagit upp detta med föräldrarna?
  • discoboll
    Fililuran skrev 2016-01-23 20:14:48 följande:
    Du kan anonymt kontakta socialtjänsten och beskriva situationen. Skapa dig en uppfattning utan att göra anmälan och fundera på hur du tycker du bör gå vidare. 
    Har du tagit upp detta med föräldrarna?
    Tack för tipset. Detta är så sjukt men vi är en hel familjenamn är indragna i detta. Vi har sagt i snart 3 år att dom ska gå isär. Hon psykar och han gråter och har panik.
    Barnen är det ingen av dom som tänker på. Hon har precis skaffat en unghäst och är i stallet 7 dagar i veckan. Ibland åker dom och leker med barnen någonstans men dET är sällan det! Dom liksom sitter barnvakt åt varann medans den andre föräldern är på sina nöjen.

Vi har verkligen försökt få honom att inse att han ska lämna henne för det enda hon gjort det sista åren är att:
    Skaffa häst, hund, fått bilarna skrivna på honom men det är hon som bestämmer när han får köra den dyrare bilen, fått 70% av hans lön hela sin mammaledighet som varat i ca 3 år. Hob har mjölkat ur honom varenda krona och som grädden på moset köpte hon den där hästen som dom absolut inte hade pengar till. Det sista nu är att hon kräver att han slutar snusa för då skulle dom ha 600kr över till mat! Detta är så sjukt så jag börjar snart själv tappa insikten i vad som är rätt och fel i andras förhållanden! Men dom har barn!!! Vad händer när dom blir större och vill börja med aktiviteter???? Mamman tänker bARA på hästen!
  • discoboll

Och pappan tänker BARA på att mamman ska bli som förut. (Men det är sååååå jävla tydligt att hon vill inte ha hobom men hon är för fattig för att skilja sig för hon har inga vänner här eller pengar)

Svar på tråden hur tror ni barnen kommer bli?