• Curlingmorsan

Ni som mått extremt illa, vad väntade ni?

Ni som mått så extremt illa så ni varit sjukskriva, vad väntar/väntade ni?

Är gravid med barn nr 3 och mår extremt illa, sjukskriven och sängliggande. När jag väntade barn nr 1, en tjej, mådde jag likadant. Men med barn nr 2, en kille, mådde jag inte riktigt lika illa. Kan det ha betydelse vilket kön man väntar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som mått extremt illa, vad väntade ni?
  • Mika86

Med första barnet (en pojke) mådde jag så illa.

Mått illa resten av graviditeterna med men inte så illa o inte så tidigt, ett MF jag inte hann börja må illa, har 4 pojkar,1 flicka o en i magen som vi inte vet könet på

• milli79

1a. Pojk, mådde hemskt fram till v10. Hemma från jobbet några dagar pga trötthet, yrsel o illamående. Kräktes aldrig men mådde illa dygnet runt. Brösten växte massor oxå och gjorde väldigt ont/ömma. Super känslig för lukter.

2a. Flicka, mådde bra. Inga ömma bröst och inte så luktkänslig.

3. Pojk, mådde illa på morgnarna fram till ca v 25 och kräktes ofta fast bara på morgonen. Mådde bra i övrigt fast trött i början. Mycket foglossning.

Alla 3 graviditeterna var väldigt olika men mådde helt klart bäst med flickan och sämst 1a graviditeten.

• Fjäril kär

1;a barnet - Kille . Mådde väldigt illa genom hela graviditeten från och till 

2:a barnet - Kille. Mådde bara illa ett par veckor, hade sen en förträfflig graviditet. 

3:e barnet, - Kille, mådde ohyggligt illa i 8 helvetiskt långa veckor, tappade i vikt och fick inte behålla maten, klart värsta graviditeten av dom alla. 

• Jasmin Karlsson

Mått väldigt illa och kräkts mycket och länge (men inte så jag varit sjukskriven)- väntar tvillingflickor!

(Första graviditeten mådde bara lite illa - det var en pojke)

Svar på tråden Ni som mått extremt illa, vad väntade ni?