• Anonym (Kass fantasi)

Mat/dryck till Super Bowl på natten

Hej alla,

har lovat att fixa mat och dryck till Super Bowl i år, men har så jäkla dålig fantasi. Brukar bli en jäkla massa skum öl och så lite chips/popcorn och typ grillad kyckling och potatissallad från lokala butiken, och så är alla dästa och halvpackade redan när matchen börjar för att sedan vara stenpackade framåt halvtid...

Skulle därför vilja ha lite tips - för er som inte vet så börjar Super Bowl-sändningen vid 23.30 och matchen på andra sidan midnatt och håller på flera timmar. Vore därför trevligt med något lite lättare att käka och kanske något alkoholfritt alternativ. Jag är ingen stor matlagare, men springa till Konsum klarar jag :)

Vad ska jag bjuda på? Helst lättlagat och lättätet :) Har det lite USA-tema så gör det inget :) Tacksam för alla tips.

• Svar på tråden Mat/dryck till Super Bowl på natten
  • Anonym (jönsson)

Gör en Janssons frestelse men byt ut ansjovisen mot strimlad skinka eller bacon, enkelt och gott. En sallad till bara. Allt går att förbereda och bara värma när det är dag.

Eller en gryta av något slag, kan stå på spisen och puttra och bara att sleva upp när det är dags.

• Aniiee

Till Super Bowl kör man tailgating.... ofc. Det "ska" vara plock, det "ska" vara smårätter. Sliders och små chili bowls och dippar och pockets och smörgåsar och så vidare.

Googla på tailgating food så kommer du få massor av tips.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Jill 79

Ribs (revbenspjäll). Köp färdiga som bara penslas på lite och tillagas i ugnen. Köp färdig coleslaw till. Jag tycker personligen att hotwings är ett måste till superbowl,men kanske är för bökigt?

Olika dippar med chips och grönsaker. Pulled pork i bröd? Går också att köpa färdigt om man inte ids göra.från scratch.

• Tow2Mater
    Anonym (Kass fantasi) skrev 2016-01-23 20:43:01 följande:

och så är alla dästa och halvpackade redan när matchen börjar för att sedan vara stenpackade framåt halvtid...

Låter ju som det ska vara; superbowl tittar man ju bara på for "den nya" reklamens skull iallafall, ha ha.
  • Anonym (Kass fantasi)

Tack för era tips, borde kanske lagt till att jag inte har någon ugn, så gratänger o dyl funkar tyvärr inte. Lite svårt läge - jag vet ju också hur det "ska" vara, mycket mat och dryck och partystämning och jag vill inte vara den som sabbar festen, men samtidigt vill jag gärna begripa lite grann av vad som händer i själva sporten och har nog aldrig fattat det där med att käka hur mycket som helst mitt i natten. Självklart kan jag själv äta och dricka mindre, men vill inte göra en grej av det, får försöka köra på lite mer småplock, mina vänner kommer att få en chock om det plötsligt finns grönsaker att dippa :)

• Anonym (Kass fantasi)
    Tow2Mater skrev 2016-01-24 04:24:37 följande:
    Låter ju som det ska vara; superbowl tittar man ju bara på for "den nya" reklamens skull iallafall, ha ha.
    Jag är en av de där konstiga människorna som faktiskt gillar sporten och kollar rätt noga varje vecka under säsongen, men vid Super Bowl haverarar det alltid i glada vänners sällskap :)
  • Anonym (Kass fantasi)
    Whitehorse1979 skrev 2016-01-24 16:21:38 följande:
    Ingen ugn?

Hur bor du?

Nåja man kan äta kalla pajer också :)
    Liten lägenhet :) Paj kan man alltid värma i micron, det besvärliga är att göra den i förstaläget :)
  • Whitehorse1979
    Anonym (Kass fantasi) skrev 2016-01-24 17:50:45 följande:
    Liten lägenhet :) Paj kan man alltid värma i micron, det besvärliga är att göra den i förstaläget :)
    Men ändå

Alla lägenheter ska ha en ugn.

Köp färdiga pajer.
    Finns större modeller också :)
Svar på tråden Mat/dryck till Super Bowl på natten