• Anonym (kexet)

Min man har återkommande mardrömmar om att jag ska lämna honom...

Jag vet inte varför men på senare tid har min man allt öftare börjat drömma mardrömmar om att jag kommer lämna honom.

Vårt förhollande är helt okej, vi bråkar väl ibland som gifta par gör, inga konstigheter. Vi har olika åsikter ibland, helt normalt.

Men nu är han helt förtvivlad. Han har börjat sova dåligt och oroar sig plötsligt för att jag ska lämna honom vilket jag inte har den minsta anledning till. Vi har två underbara barn, bor i ett bra område, jobb och vänner.

En gemensam vän hade också påtalat att han var orolig för samma sak. Vet inte vad jag ska göra. Han verkar omöjlig att övertyga. Är rädd att det ska gå ut över jobb och familj.

Låter väl som science fiction men han drömmer ibland s.k. sanndrömmar som faktiskt slagit in med viss mariginal. Inte varje dag förvisso men tycker det är läskigt.

Det är inte som att jag går med nån ovetande cancer eller kommer det hända honom något? Vad ska jag göra egentligen.... eller vad ska vi göra?

• Svar på tråden Min man har återkommande mardrömmar om att jag ska lämna honom...
  • Projektion

Det kallas PROJEKTION.

Det är därför snarare DU som bör oroa dig. Det är han som är osäker på sina känslor för dig och på ert förhållande. Kanske har han även fått upp ögonen för en annan, på ett väldigt basic plan än så länge.

Fråga honom mer ingående vad som händer i dessa drömmar.

• Anonym (kexet)

Låter väldigt motsägelsefullt. Han klamrar sig fast vid mig mer än någonsin. Säger att han har svårt att gå till jobbet på morgonen.

Det han ser är att jag går i säng med en annan kille. Att killen håller om mig och går iväg med mig till ett rum och plötsligt ligger vi där och har sex samtidigt som jag ber honom att gå iväg sen åker ett drapperi eller nån dörr fram och han ser inget, bara hör sen vaknar han med känslan av att jag är borta.

En morgon när de hade kompdag var han alldeles förtivlad när han vaknade. Grannen som vi har god kontakt med berättade att han stortjöt som en bäbis på förmiddagen när han tydligen upptäckt att jag och barnen var borta (hade gått till mitt jobb då). Då hade han haft en sån där dröm.

Kan väl tillägga att han var lätt svartsjuk på mig efter några veckor när vi träffats. Mina kusiner (bara killar) är väldigt kärvänliga så de höll på och kladdade på mig och kramades när min nuvarande man var med (mest för att retas) och hade kommit för att hälsa på mig. Bodde typ 50 mil från varandra. Sen lugnade det där ner sig ochvi har varit ihop i 8 år, gifta i 6 år.

• Anonym (g)
    Projektion skrev 2016-01-24 11:52:00 följande:

Det kallas PROJEKTION.

Det är därför snarare DU som bör oroa dig. Det är han som är osäker på sina känslor för dig och på ert förhållande. Kanske har han även fått upp ögonen för en annan, på ett väldigt basic plan än så länge.

Fråga honom mer ingående vad som händer i dessa drömmar.

Ja, så tror jag också. Projektion och/eller dåligt samvete. Har han varit otrogen månne?
  • Projektion

Jag håller fast vid det jag skrev innan. Han har någon han åtrår på sitt jobb.

• Anonym (Eh)

Kusiner är släktingar??

Kladda? Urk.

• Gardener

Jag skulle också se det som en slags projektion. Han har en inre ångest över vad han känner, tycker och tänker (förmodligen om någon annan kvinna).

• Anonym (Grabbar_är_grabbar)
    Gardener skrev 2016-01-24 14:42:54 följande:

Jag skulle också se det som en slags projektion. Han har en inre ångest över vad han känner, tycker och tänker (förmodligen om någon annan kvinna).

Tror nog att det mera handlar om en djup förälskelse till en annan kvinna.
  • Anonym (Googla)

Det man drömmer handlar om helt andra saker. Man drömmer om sig själv, de personer i drömmar är skådisar som gestaltar det ditt undermedvetna känner.

Det är intressant med drömtydning. Jag tex har ofta återkommande drömmar att jag inte kommer undan, jag är kissnödig men hittar inget toalett, hittar jag en toa går den aldrig låsa eller ens stänga. Det går att tolka som att jag känner mig trängd, att jag behöver mer tid för mig själv. Jag fokuserar mer på andra än mig själv.

Jag skulle säga att din man på något sätt inte litar på sig själv.

Googla på drömtydning!

• Anonym (Drömmar)

Jag drömmer ofta att min sambo är otrogen och att jag kommer på honom i drömmen och han vänder sig till mig och säger att han ska göra klart så kan vi prata sen. Känns väldigt verkligt så ibland är jag ledsen eller arg på honom när jag vaknar första sekunderna.

Har haft liknande drömmar om alla jag har haft förhållande med. Jag har aldrig varit otrogen själv eller intresserad av någon annan kille när jag varit i förhållande. Min nuvarande sambo och jag har varit ihop i 10 år. Så det där med projektion stämmer nog inte i alla fall.

• Anonym (Plrrbt)

Oavsett vad drömmen "betyder" så behöver han gå och få hjälp med sina tvångstankar kring att han tror att det är på riktigt.

Svar på tråden Min man har återkommande mardrömmar om att jag ska lämna honom...