Så fruktansvärt trött på säljare/mäklare som undanhåller viktig information!!
Om ett hus har stora byggnadsfel är man väl skyldig att meddela detta vid försäljning?? Fallet som jag tänker på för tillfället är alla hus på Glimtvägen i Kristineberg, Oxie, är enstegstätade och har stora fuktproblem!!
När de byggdes var det inte ens någon som ville köpa dom så de var tvungna att sänka priserna rejält. Tex Glimtvägen 26 som ligger ute till försäljning nu, köptes för 970.000kr och nu vill de sälja för 3.480.000kr. Ingenstans i beskrivningen står det om husets problem! Det återspeglar sig knappast i priset heller...
På ett tidigare hus stod det i beskrivningen att det var enstegstätat och huset försvann från hemnet efter budgivning. Några veckor senare var det tillbaka igen, utan informationen!
Jag förstår att man vill tjäna pengar vid försäljning men att man kan ha så lite skam i kroppen förstår jag inte! Sen är det upp till var och en att besiktiga , men det är ju slöseri med någon annans tid och pengar att inte meddela eventuella köparna i förhand! Eller vad tycker ni? Ska man som säljare vara tyst om stora kostsamma problem med huset och hoppas att det inte upptäcks?