• Anonym (Sugen)

Åt 200gram marabou...

Nu blir jag aldrig av med celluliterna?? Suck.

• Svar på tråden Åt 200gram marabou...
  • Flisan79
    Anonym (Sugen) skrev 2016-01-24 13:12:35 följande:

Nu blir jag aldrig av med celluliterna?? Suck.

Haha, det gör jag ofta och ändå har jag inga celluliter. Men jag är ganska smal.

De beror ofta på arv, allmänt dålig kost och att övervikt. Om du är överviktigt så är det nog ett större problem att du fick i dig över 1000 kcal (har för mig att choklad är ca 535 kcal/100g) för mättande är det ju inte.
  • Anonym (Sugen)
    Flisan79 skrev 2016-01-24 13:21:14 följande:

Haha, det gör jag ofta och ändå har jag inga celluliter. Men jag är ganska smal.

De beror ofta på arv, allmänt dålig kost och att övervikt. Om du är överviktigt så är det nog ett större problem att du fick i dig över 1000 kcal (har för mig att choklad är ca 535 kcal/100g) för mättande är det ju inte.

Helvete, tänkte att det var 535!! Oh my god. Jag äter inte dålig mat, inget skräp. Däremot äter jag stora portioner men det är slut med det nu. Tränar som fan idag.
  • Anonym (Sugen)
    Flisan79 skrev 2016-01-24 13:21:14 följande:

Det är som du säger men även smala kan ha om det är ärftligt. Njut, en dag drabbar det dig. Lucky bastard.
  • Flisan79
    Anonym (Sugen) skrev 2016-01-24 13:31:38 följande:
    Helvete, tänkte att det var 535!! Oh my god. Jag äter inte dålig mat, inget skräp. Däremot äter jag stora portioner men det är slut med det nu. Tränar som fan idag.
    Ja, många kcal är det och lätt slinker de ner

Låter som en bra idé. Öka proteinintaget och dra ner på kolhydraterna.
  • Anonym (Sugen)

[quote=76263592][quote-nick]Flisan79 skrev 2016-01-24 13:33:55 följande:[/quote-nick]Ja, många kcal är det och lätt slinker de ner

Låter som en bra idé. Öka proteinintaget och dra ner på kolhydraterna.[/J

Jag har också alltid varit smal men blivit överviktig. Var inte ens sugen. Åt ändå. Bara undrar om du gör benövningar? Hemma alltså.

• Anonym (Smal)

Jag väger 50kg och är 164 cm .Kan äta snabbt och ofta mycket choklad .Mår bra av detta.Har dock celluliter.

• GHopper

Jag är smal, äter nästan aldrig choklad, och har celluliter i alla fall. Var typ 18, vältränad och vägde 50 kg när de dök upp. Antar att jag har sådana gener helt enkelt.

Sen är det förstås inte bra att smälla i sig 200 g choklad på en gång. Det har dock andra anledningar än att man skulle få celluliter av det.

• Anonym (Mjo)
    GHopper skrev 2016-01-24 14:05:16 följande:

Jag är smal, äter nästan aldrig choklad, och har celluliter i alla fall. Var typ 18, vältränad och vägde 50 kg när de dök upp. Antar att jag har sådana gener helt enkelt.

Sen är det förstås inte bra att smälla i sig 200 g choklad på en gång. Det har dock andra anledningar än att man skulle få celluliter av det.

Hur menar du, varför är det inte bra att äta 200g på en gång?
  • Anonym (Sugen)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-01-24 14:39:54 följande:

Hur menar du, varför är det inte bra att äta 200g på en gång?

Det är bättre för tänderna att äta mkt på en gång enligt tandläkare.
  • Anonym (Mjo)
    Anonym (Sugen) skrev 2016-01-24 14:42:22 följande:

Det är bättre för tänderna att äta mkt på en gång enligt tandläkare.

Ja, det är värre att småäta. Ur viktperspektiv med.
Svar på tråden Åt 200gram marabou...