• Nayara

Säkerhetskontroll på flygplatsen vid varje byte?

Hej!

Jag har aldrig åkt flygplan förut.
    Jag undrar om man måste gå igenom en ny säkerhetskontroll varje gång man ska på ett annat flygplan (om biljetten man har bokat kräver byte av flygplan). 

Tack! 

• Svar på tråden Säkerhetskontroll på flygplatsen vid varje byte?
  • Pimpinellan

Vi har inte behövt det när vi bytt på Kastrup och i Oslo. Kan hända det är olika, jag vet inte.

• Dixie

beror på - är det större flygplatser och du måste byta terminal så brukar man få gå igen om en ny säkerhetskontroll. 

• Norris

Det beror ju på vilka sträckor man åker. När jag åker mellan Landvetter och Gällivare måste jag gå genom säkerhetskontrollen igen på Arlanda eftersom Gällivare-flyget går från en annan terminal.

• Vlad

På Arlanda har jag varit tvungen att gå genom säkerhetskontrollen igen när jag bytt mellan utrikes och inrikes. Jag har aldrig behövt det när jag har bytt från utrikes till utrikes.

• Nayara

Tack för era svar! :)

Jag tänkte åka till USA till hösten. Från min stad till Arlanda, och sedan vidare till USA; blir troligtvis några byten. 

• Mrs Green

I Reykjavik fick vi göra det när vi bytte på vägen från USA. Också har jag varit med om det några gånger till, bl.a i Frankfurt och jag tror det var Wien?

Svar på tråden Säkerhetskontroll på flygplatsen vid varje byte?