• Anonym (Förvirrad)

Någon som valt att vara ensam mamma?

Hej
    Jag är gravid i vecka 18 och har på måndag bokat abort men känns som jag inte kommer klara av det.
    Jag känner ju barnet rörelse så oerhört mycket och känns så jobbigt att avsluta dennes liv.
    men samtidigt vet jag inte om jag klarar av alla riskerna som kommer med att behålla barnet och vara ensamstående.
    Pappan har gått vidare med någon annan men kan tänka sig ändå finnas där för barnet.
    Men vet inte om det är det livet jag önskat mig, har liksom alltid drömt om ett stabilt familjeliv och nu sitter jag här och överväger mellan mina drömmar och en oskyldig bebis liv.
    jag är så trött kan inte ta något beslut och är rädd för konsekvenserna av båda besluten.
    kan tillägga att min familj kommer inte finnas där för mig kommer behöva dölja mig från dem och ha barnet lite hemligt.

• Svar på tråden Någon som valt att vara ensam mamma?
  • Anonym (Granne)

Vet en mamma som valde skaffa två barn själv och det har gått bra!Du är i v 18,får man göra abort så sent?Det ser ut redan som minibebis.Jag skulle ha fått barnet.Det skulle känts för sent för abort.

• Anonym (S)

Hur menar du med att hålla barnet hemligt från familjen? Hur gammal är du?

• Malin 845

Hmm, svårt beslut. Har du någon kontakt med barnets pappa? Har han sagt att han inte vill ha något med barnet att göra?

Nu har du burit barnet länge och fått kontakt med det när du känner att den rör på sig. Förstår att det gör det svårare att göra ett beslut.. Hur har du det med ekonomin? Har du möjlighet att försörja ett barn? Hur gammal är du? Känner du dig mogen att ta fullt ansvar för ett barn om pappan inte ställer upp?

• Anonym (Klara)

Jag är ensam med tre barn. Var inte planerat att det skulle bli så men jag klarar mig bra. Har mist ett barn i magen i vecka 18 som jag fick föda fram. Det är en liten minibebis så du är medveten om det. Det är väldigt sent att göra abort :-/

• Eleonor01

Min tanke blir varför du skulle behövs hålls barnet hemligt å gömma det? Skulle det kunna uppstå farliga situationer om de fick reda på det? Eller hur gammal e du?

Abort så sent hade jag personligen aldrig klarat av. Endast om det kunde bli farligt för barnet att födas m tanke på din familj. Har gjort en abort i v 8 för 8 år sedan. Det gör inte många dagar på ett år jag inte tänker på det.

Att vara ensamstående kommer du klara. Det är de första åren som e jobbiga. Kanske har du bekanta som kan hjälpa dig??

Önskar dig all lycka till med ditt beslut oavsett

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Granne) skrev 2016-01-24 17:05:46 följande:

Vet en mamma som valde skaffa två barn själv och det har gått bra!Du är i v 18,får man göra abort så sent?Det ser ut redan som minibebis.Jag skulle ha fått barnet.Det skulle känts för sent för abort.
    Grenne. Jag är 17+4 så det kommer vara sista dagen för aborten då.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (S) skrev 2016-01-24 17:06:45 följande:

Hur menar du med att hålla barnet hemligt från familjen? Hur gammal är du?

Jo min familj kommer inte godkänna barnet och inte mig heller efter att jag fått ett barn utan äktenskap. jag är 25 år
  • Anonym (Förvirrad)
    Malin 845 skrev 2016-01-24 17:10:34 följande:

Hmm, svårt beslut. Har du någon kontakt med barnets pappa? Har han sagt att han inte vill ha något med barnet att göra?

Nu har du burit barnet länge och fått kontakt med det när du känner att den rör på sig. Förstår att det gör det svårare att göra ett beslut.. Hur har du det med ekonomin? Har du möjlighet att försörja ett barn? Hur gammal är du? Känner du dig mogen att ta fullt ansvar för ett barn om pappan inte ställer upp?

Barnets pappa säger att han ställer upp för barnet men inget med mig då han redan gått vidare.
    Ekonomin löser sig på sätt och vis och har ett stabilt boende.
    och jag är 25 år.

jag är mogen för ett barn men vet inte vad konsekvenserna kommer vara.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Klara) skrev 2016-01-24 17:44:12 följande:

Jag är ensam med tre barn. Var inte planerat att det skulle bli så men jag klarar mig bra. Har mist ett barn i magen i vecka 18 som jag fick föda fram. Det är en liten minibebis så du är medveten om det. Det är väldigt sent att göra abort :-/

Det är just det som gör beslutet så svårt dels för att man föder ut det och för att den är hel det gör ont gråter bara jag tänker på saken.
  • Anonym (Förvirrad)
    Eleonor01 skrev 2016-01-24 17:49:48 följande:

Min tanke blir varför du skulle behövs hålls barnet hemligt å gömma det? Skulle det kunna uppstå farliga situationer om de fick reda på det? Eller hur gammal e du?

Abort så sent hade jag personligen aldrig klarat av. Endast om det kunde bli farligt för barnet att födas m tanke på din familj. Har gjort en abort i v 8 för 8 år sedan. Det gör inte många dagar på ett år jag inte tänker på det.

Att vara ensamstående kommer du klara. Det är de första åren som e jobbiga. Kanske har du bekanta som kan hjälpa dig??

Önskar dig all lycka till med ditt beslut oavsett

Tack s hemskt mycket 
    jag vet att jag skulle klara av att vara ensam men oron är familjen och framtiden jag vet inte hur min familj kommer reagera är orolig att jag senare ångrar mitt beslut det är många tankar som går i huvudet.
    jag är 25
Svar på tråden Någon som valt att vara ensam mamma?