• Stolt Farsa

    Hur smakar den här tårtan? *Bild*



    Den här tårtan tänkte jag beställa. Det står att den har chokladbotten. Är det någon som vet hur en choklad botten smakar. Smakar det sött eller mera beskt/cacao aktigt? Eller är det en söt choklad. Man beställer via en butik som inte gör tårtorna så dom vet inte. Vad tror ni? Hur brukar en chokkladbotten smaka?
  • Svar på tråden Hur smakar den här tårtan? *Bild*
  • Aniiee

    Det är förmodligen vit choklad i botten, men veta kan jag ju inte. Alla gör olika, men med tanke på annan vit choklad i tårtan och hallonen så är det förmodligen vit.


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (Choklad)

    Min professionella erfarenhet är en typ mörk choklad botten som är lite mörkare i smaken så det kompletterar den söta moussen och vita chokladen så skulle säga gudomligt god :)

  • Starka

    Är det vanlig chokladbotten så smakar den ungefär som sockerkaka(är troligvis en vanlig chokladbotten) med en liten smak av kakao/ choklad. Svårt att beskriva men den smakar inte choklad på det viset som om du tar en tugga av marabou tex. Är konditor själv och gissar att det helt enkelt en vanlig sockerkaksbotten med kakao i. Såna vi använde i alla fall

    Smakar som en korsning mellan sockerkaka och kladdkaka kan kanske va en hyfsad beskrivning

  • Stolt Farsa

    Tack för svar. Hoppas den också ser ut precis som den gör på bilden:)

  • Sandra8978
    Stolt Farsa skrev 2016-01-24 19:55:29 följande:

    Tack för svar. Hoppas den också ser ut precis som den gör på bilden:)


    Den lär nog vara större.
  • Stolt Farsa
    Sandra8978 skrev 2016-01-24 20:24:12 följande:

    Den smakar hallon och choklad.


    Jo men choklad kan ju vara stark eller söt
  • Sandra8978
    Stolt Farsa skrev 2016-01-25 07:11:03 följande:
    Jo men choklad kan ju vara stark eller söt
    Stark choklad?
    Du menar mörk?
  • Stolt Farsa
    Sandra8978 skrev 2016-01-25 19:53:13 följande:
    Stark choklad?
    Du menar mörk?
    Ja precis
Svar på tråden Hur smakar den här tårtan? *Bild*