Hur ska vi bära oss åt?
Hej!
Jag får försöka göra en lång hostoria kort här och tanken är att jag ska få era tankar och funderingar kring min situation då jag börjar tvivla på vad som är rätt och inte. Det är så att jag och min sambo har varsitt barn sen tidigare förhållande men det yngsta vet inte om att hon har en annan biologisk far utan tror att min sambo är den enda pappan. Det äldsta barnet har dock börjat gråta varje kväll som hon är hos oss och vi har försökt allt för att hon ska vara glad och må bra här. Ingenting fungerar. Däremot har den yngsta börjat reagera på att den äldsta är ledsen jämt, alltid får följa med "deras" pappa överallt och får massa nya saker. Jag vill ju självklart inte att båda barnen ska behöva vara ledsna och därför försöker jag förklara för min sambo att han inte får glömma den yngsta, men han vägrar erkänna att hon mår dåligt över detta fast hon med har gråtit två kvällar på raken och till och med frågat honom varför storasyster alltid får mer saker. Vad ska jag göra för att barnen inte ska behöva vara ledsna mer? Och hur ska jag få min sambo att förstå att det blir värre om han glömmer den yngsta?