• Anonym (ViraBlåtira)

Finns det män som uppskattar kvinnor som är mer rakt på sak och inte spelar en massa spel?

Mitt ex brukade säga till mig att jag var alldeles för rakt på sak och att det var påstridigt och jobbigt. Han hade föredragit en kvinna som manipulerade och inte sa rätt ut vad hon ville. Detta var vad han sa.

Han påpekade också för mig att jag förlorade på att inte köra spel med honom i början av vår relation och att han därför snabbt blev alldeles för säker på mig tidigt, vilket var till min nackdel. 

Jag har märkt att killar ofta faller för tjejer som kör spel och undrar nu om det finns män där ute som faktiskt gillar såna som är mer som jag, alltså rakt på sak och icke-manipulativa? Jag tror ärligt talat inte att jag kan bli sån även om jag skulle vilja och det bästa är väl att träffa nån som passar en bara. Eller är det helt kört för en sån som jag? 

• Svar på tråden Finns det män som uppskattar kvinnor som är mer rakt på sak och inte spelar en massa spel?
  • Anonym (Liladan)

Nej det finns inga män som uppskattar de, riktigt få isåfall och omöjliga att hitta. Jag är som dig, rak och ärlig. Avskyr spel, men killarna verkar uppskatta spelet

• Anonym (raka rör)

Jag är man och uppskattar kvinnor som är raka och inte kör med spel och annat larv. Det gäller i såväl jobbet som privat. Allt blir oerhört mycket enklare så.

• Farfallos

Antingen skämtar du eller så är han en idiot. Jag har aldrig hört någon man beklaga sig över att en kvinna är för rak och ärlig i sin kommunikation. Motsatsen däremot (att vara tyst så att han ska förstå, säga en sak och mena en annan, "agera ironiskt" utan förklaring) har jag hört massor av killar/män beklaga sig över.

• Anonym (ViraBlåtira)
    Farfallos skrev 2016-01-25 08:24:18 följande:

Antingen skämtar du eller så är han en idiot. Jag har aldrig hört någon man beklaga sig över att en kvinna är för rak och ärlig i sin kommunikation. Motsatsen däremot (att vara tyst så att han ska förstå, säga en sak och mena en annan, "agera ironiskt" utan förklaring) har jag hört massor av killar/män beklaga sig över.

Varför skulle jag skämta? Min erfarenhet är snarare att många män SÄGER att de vill ha en kvinna som är rak, men när de väl får det så kan de inte hantera det. Då vill de ha det andra istället. Mitt ex var åtminstone ärlig där, till skillnad från de män som hävdar att de vill ha en sak men egentligen vill ha något annat. Jag tror helt enkelt inte att de har så bra koll själva på vad de vill ha, så det är lönlöst att fråga dem därför.
  • Anonym (ViraBlåtira)
    Anonym (raka rör) skrev 2016-01-25 08:06:38 följande:

Jag är man och uppskattar kvinnor som är raka och inte kör med spel och annat larv. Det gäller i såväl jobbet som privat. Allt blir oerhört mycket enklare så.

Och har du då haft ett förhållande med en sådan kvinna undrar jag? Jag tycker nämligen det verkar mer som att ni killar säger att ni föredrar kvinnor som är på ett visst vis, men i praktiken vill ni egentligen ha något helt annat. "Man frågar inte fisken hur man fångar den", etc.
  • Anonym (raka rör)
    Anonym (ViraBlåtira) skrev 2016-01-25 09:07:07 följande:

Och har du då haft ett förhållande med en sådan kvinna undrar jag? Jag tycker nämligen det verkar mer som att ni killar säger att ni föredrar kvinnor som är på ett visst vis, men i praktiken vill ni egentligen ha något helt annat. "Man frågar inte fisken hur man fångar den", etc.

Jag är gift med en sen 10 år. Älskar henne högt.
  • Hadraniel

Jag tror i och för sig att många killar uppriktigt stör sig på att kvinnor inte säger vad de menar och vill att killarna ska vara tankeläsare.

Fast sedan verkar ju rätt många män gilla att jaga och tröttna när jakten är slut och de är säkra på sin partner också, men det är det nog långt ifrån alla som har insett själva. Själv är jag raka motsatsen här och blir mer intresserad och upphetsad när en partner tydligt visar att hon är väldigt intresserad samtidigt som jag snabbt tappar intresset om hon spelar svårfångad eller verkar oengagerad.

Så rak och tydlig kommunikation är det som gäller för min del i alla fall.

• S c h n a
    Farfallos skrev 2016-01-25 08:24:18 följande:

Det är mycket vanligt med män som inte kan hantera rak kommunikation men som ändå lever i någon slags föreställning om att det är deras paradgren. Jag har faktiskt bara träffat en som jag kunnat vara 100% rak med och det var ju en keeper såklart.

Men jag har nog aldrig hört någon säga att de vill ha manipulerande kvinnor, det får man väl hoppas inte är allt för vanligt.
  • Anonym (Heje)

De hanterar inte raka kvinnor. De blir skrämda. De säger en sak men när det kommer till kritan.

Svar på tråden Finns det män som uppskattar kvinnor som är mer rakt på sak och inte spelar en massa spel?