BMI 26 - är du tjock?
175 cm och 84,5 kilo. BMI 26! Har du också det? Ser du tjock ut tycker du?
175 cm och 84,5 kilo. BMI 26! Har du också det? Ser du tjock ut tycker du?
Nja... Har kanske 25,7 (vet inte riktigt) Inte tjock, men inte smal heller, finns en gråzon
Jag har varit elitidrottare och har därför ganska mycket muskler, men bytte liv och fick 10 sambokilon. Har under 80 cm i midjemått så ingen bukfetma. Mina kollegor konstaterade att jag kunde få en mage. Samtidigt gjorde jag en upprörd häromdagen när jag sa att jag hade varit till viktväktarna (för länge sedan), de borde inte släppa in en sådan som mig och det hånar de som har riktiga problem med vikten.
Skulle gärna väga mindre för att kunna springa och träna andra saker samt att få kläderna att sitta bättre (samt kunna välja kläder som inte döljer mig). Men å andra sidan är det trevligt med god mat och vin, samt att jag slutat lägga på mig.
Nja... Har kanske 25,7 (vet inte riktigt) Inte tjock, men inte smal heller, finns en gråzon
Jag har varit elitidrottare och har därför ganska mycket muskler, men bytte liv och fick 10 sambokilon. Har under 80 cm i midjemått så ingen bukfetma. Mina kollegor konstaterade att jag kunde få en mage. Samtidigt gjorde jag en upprörd häromdagen när jag sa att jag hade varit till viktväktarna (för länge sedan), de borde inte släppa in en sådan som mig och det hånar de som har riktiga problem med vikten.
Skulle gärna väga mindre för att kunna springa och träna andra saker samt att få kläderna att sitta bättre (samt kunna välja kläder som inte döljer mig). Men å andra sidan är det trevligt med god mat och vin, samt att jag slutat lägga på mig.
Jag har tyvärr ett högre BMI än 26 just nu, men när jag hade ett BMI på 26 var jag absolut inte tjock. Jag var nere på 25 också, men då såg jag nästan sjuk ut. Jag har en grov benstomme och mycket muskelmassa.
(Jo, jag vet att själva benstommen inte väger så mycket mer även om den är grov, men nu råkar jag dessutom då ha lätt för att bygga muskler.)
Så ett BMI på 26 är ganska idealiskt för mig, men jag kan ha både 27 och 28 utan att se allt för pjåkig ut också
Så hur man ser ut vid ett BMI på 26 är helt enkelt väldigt olika!
nej, jag har S/M, 36/38 till mina 168 centimeter.