pumsemumsan skrev 2016-01-25 14:13:44 följande:
Tesslina, Jo det låter ju onekligen lika, har läst varje tråd här på FL om det med o det känns som att flera gått igenom samma, samtidigt som utgången verkar ha varit olika, vissa har iaf fått ha sina barn levande några dagar..
binda har inte ens hjälpt, vissa nätter har jag vaknat i vad som känns som ett blodblandat bad.. jag läckte i v.11-14 nånting till och från sen försvann det. hade en blödning sista gången i mellandagarna och då hade jag ju varit inne på gyn så pass många ggr att jag bara suckade, tvättade av mig och tog på en binda. :/ när jag gjorde RUL var jag ju i godan tro om att allt var som det skulle. De hade ju sagt att det var ytliga blodkärl som blött och vattniga flytningar tidigare..
jag är inte sjukskriven, jag arbetar som fritidsledare, just nu bara timanställd så där är det ju lugnt, jag får låta bli att stoja med ungdomarna bara. Så nu har jag tagit ut lite föräldrapenning istället för mitt tidigare barn och är hemma o bara är..
men ja, precis som du säger så är det ju om jag är igång, det räcker med en tvättdag så får jag blodblandade läckage nu och stoja med min son eller mina hundar är inte heller ett alternativ alls utan att det stramar och läcker.
de kunde inte hitta något alls till orsak för dig? var amnioinfusion inget alternativ?
Nä, tyvärr pratade de aldrig åtgärder egentligen... Förutom sjukskrivning och "ta det lugnt"-instruktioner. Typ "nu håller vi tummarna. För varje dag som går är det en dag närmare chans på överlevnad"... En pärs!
Var snack om att jag skulle läggas in på sjukhus, men då jag har så pass nära till sjukhuset så slapp jag det.
Hoppas att du får mer besked imorgon! Har du fått nån antibiotika? Ta upp det imorgon annars. Jag fick bara en kur på 10 dagar. Risken är att det blir resistent om man äter längre. Men då fick jag ju också infektionen strax efter jag slutat äta medicinen..
Åt även några blodstoppande tabletter minns jag nu! Från RUL och framåt. Minns tyvärr inte vad de hette.. Men de hjälpte, även om det ändå blödde