• Äldre 25 Jan 14:08
    1892 visningar
    14 svar
    14
    1892

    Någon med många barn som planerar fler?

    Hej! Jag och min sambo planerar för att starta bebisverkstan i maj, ungefär. Det blir vårt första gemensamma barn men jag har fem sedan tidigare. Jag är 35år.

    Jag har både hellp och tvillingar i bagaget så det blir en spännande resa och lite orolig, men vi vill så gärna och får fin hjälp av spec-mödravården så vi kör på ändå!!

    Kommer gärna i kontakt med andra med många barn, hellp eller tvillingerfarenheter!

  • Svar på tråden Någon med många barn som planerar fler?
  • Äldre 29 Feb 19:16
    #1

    Hej!

  • Äldre 18 Mar 16:06
    #2

    Hej

    Jag har 4 barn innan, varav ett tvillingpar födda -08,

    Vi planerar en liten till, blir vår nr 5a


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • Äldre 19 Mar 08:39
    #3
    Anki85 skrev 2016-03-18 16:06:42 följande:

    Hej

    Jag har 4 barn innan, varav ett tvillingpar födda -08,

    Vi planerar en liten till, blir vår nr 5a


    Vad roligt! När sätter ni igång? Hur går tankarna runt oddsen för tvillingar igen?
  • Äldre 20 Mar 13:42
    #4

    Spiralen ryker i mitten av april så sen är det bara att köra igång, har haft väldigt lätt att bli gravid med de andra så håller tummarna pp det denna gången med

    Tvillingar har vi väl haft uppe på samtal och vi är glada för en men skulle inte bli ledsna om det blev två igen


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • Äldre 20 Mar 14:34
    #5
    Anki85 skrev 2016-03-20 13:42:21 följande:

    Spiralen ryker i mitten av april så sen är det bara att köra igång, har haft väldigt lätt att bli gravid med de andra så håller tummarna pp det denna gången med

    Tvillingar har vi väl haft uppe på samtal och vi är glada för en men skulle inte bli ledsna om det blev två igen


    Roligt! Det är precis samma här, jag tänker ta ut spiralen i slutet av april. Jag har också haft jättelätt att bli gravid och hoppas att det håller i sig än! Jag hoppas faktiskt lite på tvillingar fast jag vet att det är dumt :-P. Men det är ju så roligt!! Men jag blir inte besviken om det "bara" blir en heller.

    Men åhh vad tiden går sakta nu!! Vill att det ska bli maj nu!! Finns det någon särskild anledning till att ni väntar till april?
  • Äldre 20 Mar 19:29
    #6

    Mannen har 4 stycken. Varav ett tvillingpar =) . Och vi försöker nu få ett gemensamt. Försökt i 2 år. Hoppas det blir något snart :)

  • Äldre 20 Mar 19:38
    #7

    Hej
    Är snart 35 år och väntar vårt 5:e barn om 4 veckor...har alltid velat ha en STOR familj :))
    Är även familjehem och har en liten placering hos oss på 10 månader. Så här är fullt upp :))
    Vad spännande för er med bebis planering nu!! Håller tummarna att det tar sig snabbt!
    En fråga: vad är hellp

  • Äldre 20 Mar 21:49
    #8
    Två prinsar skrev 2016-03-20 19:38:35 följande:

    Hej

    Är snart 35 år och väntar vårt 5:e barn om 4 veckor...har alltid velat ha en STOR familj :))

    Är även familjehem och har en liten placering hos oss på 10 månader. Så här är fullt upp :))

    Vad spännande för er med bebis planering nu!! Håller tummarna att det tar sig snabbt!

    En fråga: vad är hellp


    Härligt, ja det är underbart med stor familj! Jag skulle inte kunna tänka mig ett annat liv! Hellp är en variant av havandeskapsförgiftning som är akut och sätter sig på levern, jag är lite dålig på att försöka. Men jag har hög återfallsrisk pga att jag har en ny partner. Förstår att ni får fullt upp med både tiomånaders och nyfödd, men roligt! Hur länge har ni varit familjehem? Bebisplaneringen känns sjukt spännande, kan knappt vänta!!
  • Äldre 20 Mar 21:50
    #9
    bonusmammax4 skrev 2016-03-20 19:29:09 följande:

    Mannen har 4 stycken. Varav ett tvillingpar =) . Och vi försöker nu få ett gemensamt. Försökt i 2 år. Hoppas det blir något snart :)


    Oj, två år är lång tid, hoppas att det tar sig snart!
  • Äldre 20 Mar 22:05
    #10

    Vi har varit familjehem i 1 år nu. Är det bästa "jobb" jag har haft och det ger en så otroligt mycket att veta att man gör skillnad.
    Våra andra barn är 2 1/2 år, 11år och 13 år.
    Vi skulle även haft vår lilla prinsessa hos oss men hon gick tyvärr bort i cancer för snart 3 år sedan bara 4 1/2 år gammal :(( livet blir inte alltid som man tänkt sig!!

  • Äldre 20 Mar 22:31
    #11
    Två prinsar skrev 2016-03-20 22:05:57 följande:

    Vi har varit familjehem i 1 år nu. Är det bästa "jobb" jag har haft och det ger en så otroligt mycket att veta att man gör skillnad.

    Våra andra barn är 2 1/2 år, 11år och 13 år.

    Vi skulle även haft vår lilla prinsessa hos oss men hon gick tyvärr bort i cancer för snart 3 år sedan bara 4 1/2 år gammal :(( livet blir inte alltid som man tänkt sig!!


    Usch vad tråkigt, jag beklagar er stora förlust. Min brorsdotter förlorade en livslång kamp mot hjärntumörer också hon 4år gammal för två år sen, det finns inga ord för hur orättvist livet kan te sig! Kram ????
  • Äldre 20 Mar 22:32
    #12
    Tussilago6 skrev 2016-03-20 22:31:00 följande:

    Usch vad tråkigt, jag beklagar er stora förlust. Min brorsdotter förlorade en livslång kamp mot hjärntumörer också hon 4år gammal för två år sen, det finns inga ord för hur orättvist livet kan te sig! Kram ????


    Vet inte var alla frågetecken kom ifrån... Det skulle vara en blomma!
  • Äldre 23 Mar 08:10
    #13
    Tussilago6 skrev 2016-03-20 14:34:39 följande:

    Roligt! Det är precis samma här, jag tänker ta ut spiralen i slutet av april. Jag har också haft jättelätt att bli gravid och hoppas att det håller i sig än! Jag hoppas faktiskt lite på tvillingar fast jag vet att det är dumt :-P. Men det är ju så roligt!! Men jag blir inte besviken om det "bara" blir en heller.

    Men åhh vad tiden går sakta nu!! Vill att det ska bli maj nu!! Finns det någon särskild anledning till att ni väntar till april?


    Ne egentligen inte men när barnmorskan frågade fall jag ville ha tid nu för utplock så blev jag lite , .. Nja inte riktigt nu men i april blir bra

    Tror det är lite velande och lite tvivel som smyger dig in. Jag vill jättegärna ha en liten bebis, men det var länge sen ovh man har blivit lite bekväm och hur ska det bli med en liten bebis i vår familj osv.

    Så då drog jag ut lite på det, samt så är chansen större att få en bebis på rätt sida nyår i april XD

    Du då hur kommer det sig att ni väntar till april?
    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • Äldre 23 Mar 08:32
    #14
    Anki85 skrev 2016-03-23 08:10:04 följande:

    Ne egentligen inte men när barnmorskan frågade fall jag ville ha tid nu för utplock så blev jag lite , .. Nja inte riktigt nu men i april blir bra

    Tror det är lite velande och lite tvivel som smyger dig in. Jag vill jättegärna ha en liten bebis, men det var länge sen ovh man har blivit lite bekväm och hur ska det bli med en liten bebis i vår familj osv.

    Så då drog jag ut lite på det, samt så är chansen större att få en bebis på rätt sida nyår i april XD

    Du då hur kommer det sig att ni väntar till april?


    Lite samma här, jag vill helst också ha på "rätt sida" nyår. Delvis pga att mitt ex, alltså mina barns far, väntar barn med sin nya strax och jag vill helst inte att vi ska ha barn i samma klass. Löjligt jag vet, men ändå. Vi bor på en väldigt liten ort så. Men min sambo har inte heller varit redo förrän nu, hade han sagt att det var ok tidigare så hade jag nog inte kunnat hålla mig ändå, haha.
Svar på tråden Någon med många barn som planerar fler?