• Anonym (:))

TW - fulaste namnen?

Jag trigger varnade i rubriken, sluta läs om ni är känsliga.
    Skriver det igen, jag har varnat i rubriken, läs inte om ni är känsliga.

----

Till själva ämnet, finns det namn ni verkligen inte tål/tycker är de fulaste namnen?

Själv har jag inga namn jag tycker är "fulast". Men Kajsa, Karin, Lykke, Majken, Greta, Astrid och liknande namn tycker jag är fruktansvärt gräsliga. 

Ni då? 

• Svar på tråden TW - fulaste namnen?
  • Fjäril kär

jag tycker det finns två kategorier av fula namn (enligt mig personligen alltså) 

1: Alla påhittade namn som tex Veranda, Gullemax, Vitsippsknopp och allt vad det kan tänkas vara. Som bebisnamn okej, men som en stor stark karl på en bilverkstad och fråga efter en  Vitsippsknopp?  nänänänä... 

2: Krångliga namn. Varför kan barn inte få heta det dom kallas för? 

"Hon heter Kanyewhshiava men kallas Sanna"... öh.. varför inte bara ge henne namnet Sanna då?  
    ""Karl Bertil Knoppe Lövnapp Svensson men vi kallar honom Olle"... Ehh va vaddå?  

• Miriam75

Jag har väldigt svårt för "gamla" namn som blivit populärt igen, som Astrid, Greta, Alma, Signe, Sigrid, Agnes mfl. När det gäller killnamn så gillar jag absolut inte Melker, Sixten eller Henry för den delen.
    Skulle kunna rada upp många fula namn, men svårt att säga vad som är fulast.

• Anonym (kräkljud)

Hjördis, Gösta, Gurli, Görel och liknande, namn som låter som kräkljud.

• Nenne666
    Miriam75 skrev 2016-01-25 17:27:06 följande:

Jag har väldigt svårt för "gamla" namn som blivit populärt igen, som Astrid, Greta, Alma, Signe, Sigrid, Agnes mfl. När det gäller killnamn så gillar jag absolut inte Melker, Sixten eller Henry för den delen.
    Skulle kunna rada upp många fula namn, men svårt att säga vad som är fulast.

Men åh, du rabblade upp de finaste namnen enligt mig ;). Min hund hette Agnes :) Jag har däremot svårt för namn som Ulla och dubbelnamn går också bort.
  • Pastella

De namn jag kan komma på just nu är Tindra, Vilja och Engla. Och alla versioner av Novalie och Lovelia... Insåg precis att det ofta är tjejnamn man har tramsat till...

• Maddi

Sture, trulls, Gusten, sten, helmer

Tindra (passar på djur), saga, sol

De va några av dom jag tycker är ful

• annieh897

Har av någon anledning svårt för i princip alla namn som innehåller bokstaven U. Ulla, Ulf, Ulrik, Ulrika, Ursula...

• Kellebelle

Gillar generellt inte påhittade namn och vanliga namn med krångliga stavningar. Känns töntigt att döpa en unge till Kevin till exempel och stava det Chewin. Sen gillar jag inte 50-60- tals namn på barn, typ Gunilla, Karin, Eva osv. Men tycker det passar till en dam i 60 års åldern :).

• Maddi
    Kellebelle skrev 2016-01-25 18:28:31 följande:

Gillar generellt inte påhittade namn och vanliga namn med krångliga stavningar. Känns töntigt att döpa en unge till Kevin till exempel och stava det Chewin. Sen gillar jag inte 50-60- tals namn på barn, typ Gunilla, Karin, Eva osv. Men tycker det passar till en dam i 60 års åldern :).

chewin har jag aldrig varit med om, men då för mig blir de ju inte kevin, utan jag skulle uttala de som de stavas, alltså  med ch ljud.
  • BCH52

Det finns inga fula namn, eller som min mormor brukade säga. Namnet skämmer ingen men du kan skämma namnet. Trots att jag håller med, i princip, så har jag svårt för namn alla y-namn både pojk- och flickvarianter.

Svar på tråden TW - fulaste namnen?