• Constant558

Känsla av klump i halsen

Hej! I två veckor nu har jag haft svårt att svälja eftersom det känns som om matbitar fastnar i halsen när jag sväljer. Har har värre känsla av klump i halsen för en vecka sedan, men nu så känner jag bara klumpen när jag sväljer. 
    Det känns helt enkelt som om jag har något i halsen. Allt började med att för 2 veckor sen så åt jag en smörgås och när jag svalde så kändes det konstigt och då fick jag den där känslan. Jag kan även andas lite tungt efter att jag sväljer mat.
    Jag har varit på vårdcentralen och de ska inte ha hittat några bakterier på mina halsmandlar, jag är bara röd och svulen i halsen. 
    En till symptom som har uppstått sen i söndags är att när jag andas ut och in så känns det som om jag vill hosta, fast jag gör inte det. 

Har även ringt 1177, och deras tips var att gå till vårdcentralen och göra en till undersökning. Vill veta om något har upplevt samma sak eller vet något om detta. Är såklart ganska rädd för att något ska fastna i halsen, bör man vara rädd? TIPS?
  • Svar på tråden Känsla av klump i halsen
  • Acid Reflux

Typiska symptom på "acid reflux" eller "silent reflux" (vet inte vad det heter på svenska, bor inte i Sverige). Googla det. Jag har det själv. Ger en "klumpkänsla" i halsen och hosta. Kan ge hes röst och halsont också. Receptfria läkemedel kan hjälpa, likaså kan det hjälpa att höja huvudändan på sängen. Annars så är det minskad stress, minskat intag av alkohol, coffein, mint, och choklad som rekommenderas.

Lycka till!

• Constant558

Jag har även svårt att andas, jag hostar inte och jag har haft det här i två veckor, även när jag slappnar av..

Svar på tråden Känsla av klump i halsen