• Anonym (Hmmmm)

Tänk om hon inte säger "jag älskar dig också"?

Hon jag är tillsammans med har jag börjat älska. Vi har varit tillsammans i 3 månader och träffas väldigt ofta och pratar i telefon, facetimar varje dag etc etc.

Jag hoppad innerligt att hon också älskar mig, skulle bli så glad!

Jag vill erkänna för henne att jag älskar henne. Men...tänk om hon inte säger tillbaka? Hahaha vad pinsamt. Hur hanterar man en sån situation ?

• Svar på tråden Tänk om hon inte säger "jag älskar dig också"?
  • Anonym (Man)

Det brukar man känna. Känner du dig inte älskad så lär du inte få höra det. Och bara för du säger det så behöver hon inte säga det samtidigt. Hon kanske säger det vid nån annan situation när det känns mer rätt för henne.

• Påven Johanna

Du får väl fråga i stället då.

"Älskar du möjligtvis mig?"
    "Japp!"
    "Oh, tur! Jag älskar nämligen dig också."

"Älskar du möjligtvis mig?"
    "Mja..."
    "Precis så känner jag också!"

Eller så tar du mod till dig att säga hur du känner ändå, oavsett responsen. Du tappar inte ansiktet för det.

• Bibbielou

När min man sa att han älskade mig första gången så svarade jag ingenting alls, för jag blev så lycklig att jag började gråta :)

• Anonym (kärlek???)

Om du inte är säker på hennes känslor så varför kläcka ur dig de tre små orden? Vänta tills du är säker på var hon står. Själv säger jag det så gott som aldrig. Och absolut inte efter bara tre månader hur kär jag än är. Att vara förälskad och kär är ju inte detsamma som att älska någon.

Så håll klaffen! Du lär märka när det är läge, och det är det tygligen inte än.

• Anonym (Blommor)

"Jag älskar dig... Eller tycker iaf om dig väldigt mycket." Så Safe:ade mitt ex!!

Svar på tråden Tänk om hon inte säger "jag älskar dig också"?