• Moah

Få bort röklukt!

Hej, vi köpte ett träbord med tillhörande stolar som har stoppning och tyg. vi köpte det begagnat och visste då inte att dom rökt inomhus.

nu är frågan hur ska vi få bort den där unkna röklukten? har skrubbat med vanlig såpa och vatten, men det vill inte hjälpa!!

• Svar på tråden Få bort röklukt!
  • Nama

När det sitter på textilier som inte går att tvätta är det helt klart bökigt men när jag har haft problem med röklukt inomhus har jag ställt ut skålar med ättickssprit i alla rum under ett par dagar - det neutraliserar otrevliga dofter (om katterna har kissat på en handduk ex. Tvättar jag den med ättickssprit, funkar prima).

Prova att ställa en skål under stolarna ett par dagar. Om det är trä under själva sitsen kanske det är svårt men då kan du prova att stryka ättickssprit på själva sitsen en gång om dagen i ett par dagar. Lycka till!

Lev och låt leva
  • Bac

Hej

Jag råkade se din fråga och vill ge dig ett tips på hur du kan få bort röklukten.

Det finns en produkt som heter BIO FRESHER och som tillverkas av Norden Olje AB. Den innehåller bakteriesporer som äter upp organiska ämnen som luktar illa. Det är inga farliga bakterier utan kan användas på alla typer av material som tål lite fukt.
    Spruta ut BIO FRESHER på tyget, madrassen, mattan, klinker, trägolvet eller vad du vill sanera.
    Sen är det bara att låta det verka. Tar oftast ett dygn eller två men sen är det borta.

Har själv använt den på bland annat följande:
    -spyor som hamnar på madrasser och kuddar, i soffa och trägolv
    -katt urin och spyor på mattor och golv. På en Pappelinamatta tog den bort både lukt och fläck efter kattbajs.
    -läckande soppåse som innehöll komposterbart avfall.

Jag vill vara tydlig med att eftersom jag har sålt denna produkt i över 10 år så kan jag uppfattas som partisk naturligtvis. Men då jag använt produkten hemma där vi har fyra barn och två katter så vet jag dess effekt på många områden.
    Jag har sedan kunder som fått bort röklukt i bilar och mattor samt utspilld gammal mjölk i bilar. Sen mest för att få bort pisslukt på toaletter.

Den fungerar!

Finns att köpa på vissa VVS butiker. Hör med Norden Olje på möjliga köpställen där du bor. 031-7001780

Svar på tråden Få bort röklukt!