Han har varit förlovad
Jag har träffat en man som är 9 år yngre än mig.
Helt underbar. Och vi har pratat lite smått om en eventuell framtid tillsammans. Dock vill jag inte rusa in i något utan har tvärtom alltid varit väldigt försiktig av mig.
Igår fick jag veta att han varit förlovad tidigare. Och för många av er kan det tyckas som en petitess, men för mig har tanken på äktenskap alltid varit väldigt helig. Förlova mig och gifta mig kommer jag endast göra en gång i mitt liv. Och då med en man jag känner att jag kan dela hela min framtid med. Och givetvis vill jag att mannen ska ha samma syn som jag på det hela.
Men nu står jag alltså här, med någon som eventuellt tar detta mer lättvindigt än mig och undrar hur sjutton jag ska reagera. Jag kan givetvis inte döma någon för en sådan sak och gör det inte heller. Vi har alla våra anledningar att göra som vi gör. Men jag skulle behöva lite bra inputs här.
Ni som varit förlovade flera ggr, hur ser ni på just förlovning och äktenskap?
Är det lite av en axelryckning eller är det något ni tar väldigt seriöst?
Jag tror att jag fått den här synen från min mor. Hon tänkte gifta sig med min far, men han gick bort på ett tragiskt sätt. 29 år senare har det fortfarande aldrig varit aktuellt för henne att göra det igen och när jag har frågat så säger hon precis som jag.
Mina mostrar däremot har varit förlovade en hel mängd ggr och gifta 3 eller 4. Vilket säger mig att de egentligen inte bryr sig särskilt mycket om just äktenskap.