Hundslick på bebis?
Jag undrar om någon har hört något angående hundsaliv på bebisar? Kan det vara dumt att låta hunden slicka på bebisen? Det är ju liksom hundens natur att undersöka genom att smaka och nosa, hur ska han annars göra?
Jag undrar om någon har hört något angående hundsaliv på bebisar? Kan det vara dumt att låta hunden slicka på bebisen? Det är ju liksom hundens natur att undersöka genom att smaka och nosa, hur ska han annars göra?
Det är inte värre att du pussar på din bebis än att din hund slickar på din bebis, för hunden är renare i sin mun än vad du är.
Våran hund slickar våra små förfullt och det lever än och är sällan sjuka!!
Tror inte det e farligt.Min mammas hund har då inte kunnat låta bli mina barn och inget har hänt.Visst inte tyckte de det var mysigt men man behöver ju inte låta hunden halvt käka upp ungen
tycker det e viktigt att djuren får hälsa o så annars kan det bli svartsjuka..Min katt låg alltid i min famn när jag ammade dottern..Annars blev hon sotis o surade o rev mig..
Jag har inte hört nått om att det kan vara skadligt... vår hund pussa vår barn lite då och då och jag är då inte orolig för lite hundsaliv!
Det beror på var hunden slickar.
Wilma vill gärna pussa honom på munnen, men jag gillar inte det varkens på mig själv eller att hon ska göra det på honom. Så då säger jag till. Men annars så får hon slicka vart hon vill.
Våra vänner har en liten kille som är dryga halvåret. Vår vovve äääälskar att pussa på honom och föräldrarna tycker det är jättemysigt att vår hund gillar deras ögonsten så mycket. Han är inte mer sjuk än något annat barn vad jag märkt...
Dessutom väntar vi barn i sommar och jag har för avsikt att "släppa in" vovven i familjen precis som han är nu. Annars blir det ju heltokigt...
Hm,nä det är inte farligt!
för i så fall borde ju alla barn i uppfödarfamiljer vara döda......o mina 3 barn......
som redan har sagts, vi har mer bakterier i våran mun så rent tekniskt är det värre att pussa sitt barn än att låta hunden slicka. Men...jag låter inte vår hund slicka Alva i munnen men och om han slickar på händerna försöker jg tvätta men annars är det fritt fram och hon mår då bra
hundar har renare saliv än människor - jag skulle inte oroa mig! Tvärtom är det äl underbart at barnet far hundvana!