• siri24

    min man har 3 miljoner rörliga spermier

    Hej! som rubriken lyder, vi har fått reda på att min man har 3 miljoner rörliga spermier, är det någon som vet hur stor chans det är ungefär att lyckas få barn på naturlig väg då? med mig var allt grönt och såg väldigt bra ut! 


    väldigt tacksam för svar! 

  • Svar på tråden min man har 3 miljoner rörliga spermier
  • MiaFian

    Låter precis som för oss! Min man har haft 3-4 miljoner/milliliter i de spermaprov som tagits men med god rörlighet på de som finns, inga andra fel hittade hos oss och vi är båda några år under 30. För att räknas son fertil krävs över 20miljoner/ml så även om man kan tycka att det borde räcka med 3 miljoner är det alltså en klar nedsättning. Det kan ju variera mellan prov så absolut uteslutet med spontan graviditet är det inte, men vi fick ändå besked om att. chanserna var dåliga. Dock är det ju relativt lättbehandlat med IVF med ICSI om kvaliteten är bra. För oss krävdes det 5 återföringar (3 färsk 2 frys) men nu ligger vårt lilla mirakel och sover i min famn, endast tre dagar gammal <3 Lycka till!

  • Wennerlof
    MiaFian skrev 2016-01-26 21:47:18 följande:

    Låter precis som för oss! Min man har haft 3-4 miljoner/milliliter i de spermaprov som tagits men med god rörlighet på de som finns, inga andra fel hittade hos oss och vi är båda några år under 30. För att räknas son fertil krävs över 20miljoner/ml så även om man kan tycka att det borde räcka med 3 miljoner är det alltså en klar nedsättning. Det kan ju variera mellan prov så absolut uteslutet med spontan graviditet är det inte, men vi fick ändå besked om att. chanserna var dåliga. Dock är det ju relativt lättbehandlat med IVF med ICSI om kvaliteten är bra. För oss krävdes det 5 återföringar (3 färsk 2 frys) men nu ligger vårt lilla mirakel och sover i min famn, endast tre dagar gammal <3 Lycka till!


    Åh herre jösses, STOOOORT GRATTIS! Gu så kul! :- D
  • Frökenankare

    Siri24: Vi har något liknande antal och till oss sa dom att chanserna var 1% eller något sånt. Men med ISCI som vi börjar med nu om en vecka så ser chanserna väldigt goda ut. Alltså, utan IVF väldigt liten chans, med IVF typ en normal chans.

  • Hållis89

    Vad har jag förstått av fertilklinken om deras "gränser" om man har 39 miljoner då det räknas tydligen bra, under 39 miljoner är sådär då man kan ta fertilklinken till hjälp.

  • Hållis89

    Vad har jag förstått av fertilklinken om deras "gränser" om man har 39 miljoner då det räknas tydligen bra, under 39 miljoner är sådär då man kan ta fertilklinken till hjälp.

  • Hållis89

    Vad har jag förstått av fertilklinken om deras "gränser" om man har 39 miljoner då det räknas tydligen bra, under 39 miljoner är sådär då man kan ta fertilklinken till hjälp.

  • Kattägd

    Gammal trådstart men vill dela en solskenshistoria.

    Vi hade ännu sämre resultat, 2milj/ml. Vi fick ett barn genom icsi och nu helt plötsligt är jag spontan gravid. Har inte fattat det riktigt än.

  • gammelpysen
    Kattägd skrev 2017-05-25 23:19:09 följande:

    Gammal trådstart men vill dela en solskenshistoria.

    Vi hade ännu sämre resultat, 2milj/ml. Vi fick ett barn genom icsi och nu helt plötsligt är jag spontan gravid. Har inte fattat det riktigt än.


    Tusen tack och Grattis. Så kul att höra.
  • emlan86

    Vi har ett barn född 2015 efter ICSI pga lågt antal spermier (10miljoner vid ett prov). Nu är jag gravid efter att vi lyckats själva ???? Vi har fått höra att vi har väldigt liten chans att lyckas själva men att det inte är helt omöjligt. Och vips nu så blev jag gravid efter att tagit ägglossningstest i juni.

  • authentic
    Kattägd skrev 2017-05-25 23:19:09 följande:

    Gammal trådstart men vill dela en solskenshistoria.

    Vi hade ännu sämre resultat, 2milj/ml. Vi fick ett barn genom icsi och nu helt plötsligt är jag spontan gravid. Har inte fattat det riktigt än.


    Får sådana förhoppningar när jag läser att ni lyckas bli spontant gravida. Stort grattis!! 
    Vi ligger ungefär på samma resultat som er.
  • Kattägd
    authentic skrev 2017-11-17 21:51:33 följande:

    Får sådana förhoppningar när jag läser att ni lyckas bli spontant gravida. Stort grattis!! 

    Vi ligger ungefär på samma resultat som er.


    Tack! Är i vecka 30 nu så snart är det dags. Sen måste vi ju skydda oss då vi inte vill ha fler barn, känns konstigt efter 10 år utan. Hade kunnat tänka mig fler men denna graviditet har varit kämpig för min kropp. Två barn är mer än jag kunnat önska mig och någonsin trodde jag skulle få.

    Jag sökte så efter hoppet om att kunna bli spontangravid men det fanns inte många sådana historier. Trodde verkligen inte det kunde hända oss men mirakel sker visst.

    Önskar er all lycka och att ni får ert efterlängtade barn på något sätt <3
Svar på tråden min man har 3 miljoner rörliga spermier