CSN och spara veckor
Någon som vet hur det funkar? Om jag läser på halvtid, dvs 50, en termin - är det då 10 ellet 20 veckor jag använder?
Någon som vet hur det funkar? Om jag läser på halvtid, dvs 50, en termin - är det då 10 ellet 20 veckor jag använder?
Söker du 20 veckor på 50% bör det bli 10 hela veckor du använder..
100poäng läser msn på fem veckor när man läser heltid. 10 veckor om du läser 50%
Söker du 20 veckor på 50% bör det bli 10 hela veckor du använder..
Bör eller blir? ;) CSN svar till mig var så luddigt när jag maila:
Du har själv möjlighet att välja om du vill söka studiemedel för en lägre studietakt
än du egentligen har.
Söker du exempelvis studiemedel på deltid 50 procent i stället för 100 procent räcker
dina veckor med studiemedel dubbelt så länge.
Står ju i och för sig dubbelt så länge så bör ju bli som du säger.
Bör eller blir? ;) CSN svar till mig var så luddigt när jag maila:
Du har själv möjlighet att välja om du vill söka studiemedel för en lägre studietaktän du egentligen har. Söker du exempelvis studiemedel på deltid 50 procent i stället för 100 procent räckerdina veckor med studiemedel dubbelt så länge.
Står ju i och för sig dubbelt så länge så bör ju bli som du säger.
Jag pluggade lite hit och dit innan jag kom in på ett bra program. Jag hade inte studiemedel till alla år så jag räknade ut antal veckor jag kunde ta per termin för att ha studiemedel alla terminer. Låt oss säga man har 60 veckor CSN kvar, och man behöver plugga 3 år, dvs 6 terminer. Det betydde 10 veckor per termin. När jag sökte specificerade jag bara de datum jag sökte studiemedel för, tex datumen i vecka 10-20. Men jag får erkänna att det är fem år sen jag pluggade så det kan ju vara ändrat. Ber om ursäkt i så fall.
Om man max har 5 år heltid CSN kvar, men tar ut det på halvtid (alltså får dubbelt så lite pengar), så kan man plugga 10 år med CSN. Tar man det på 25 % kan man plugga 20 år.
Om man max har 5 år heltid CSN kvar, men tar ut det på halvtid (alltså får dubbelt så lite pengar), så kan man plugga 10 år med CSN. Tar man det på 25 % kan man plugga 20 år.