Anonym (Petra) skrev 2016-01-28 13:04:01 följande:
Du kan ju börja med att ringa runt/ gå runt och fråga om det behövs tex vikarie. Omsorgerna behöver i princip alltid vikarier. Det för att du ska kunna ta upp något.
Du kan ju även skriva upp vad du jobbat med och under en längre årsperiod.
Till exempel: Under åren 2010-2015 har jag jobbat inom restaurangbranschen som servitör, diskare, entrévärd.
Du har inte haft något typ av praktik via arbetstörmedlingen? Du kan nämna eller att du är med i någon styrelse/frivilligarbete tex nattvandrare osv. Har svårt att se att cv:t skulle vara helt tomt.
Sen behöver du inte skriva i cv vad du gjort 10 år tillbaka i tiden.
Aldrig haft praktik via af. Har aldrig haft a-kassa och därmed aldrig varit en prioritet hos dom. Är väl där på möte em gång i kvartalet och säger vilka jobb man sökt och inte fått.
Jobba inom omsorg och vård klarar jag inte.
Hade ett kort vik som 18 åring och hemtjänsten är bisarr och dom gamla behandlas som skit.
Klarar inte av att se sånt, har även fobi för blod, sjukdomar och sånt. (kan inte ens lämna blodprover utan stesolid och emla) så jag passar INTE inom vård och omsorg.
Har inga frivilliga föreningssaker att ta upp heller, har aldrig varit aktiv i något sådant.