• liamlina

hjälp av möblering av vardagsrum

Hur ska vi möblera vårt vardagsrum? Jag vill ju gärna få plats med matsalsbord men tror det är kört ???? men kom gärna med tips!

Väggen vid fönstrena är 6 m och djupet är ca 4.2 så det är inte ett jättestort rum.
  • Svar på tråden hjälp av möblering av vardagsrum
  • Tipsochideer

Ställ soffan längs med fönsterväggen. Sätt TV'n mittemot (dvs mot den väggen som delar vardagsrummet och köket).

Matsalsbord kan ni ha precis vid ingången till vardagsrummet.

• Tipsochideer

Jag hade inte haft det som det är på bilden. Det blir liksom att sitta sex meter från TV'n. Då får alla i familjen införskaffa kikare.

• Tipsochideer

Jag hade inte haft det som det är på bilden. Det blir liksom att sitta sex meter från TV'n. Då får alla i familjen införskaffa kikare.

• liamlina
    Tipsochideer skrev 2016-01-28 10:43:43 följande:

Ställ soffan längs med fönsterväggen. Sätt TV'n mittemot (dvs mot den väggen som delar vardagsrummet och köket).

Matsalsbord kan ni ha precis vid ingången till vardagsrummet.

Fast kruxet är att fönstrena går ända ner till golvet så det är nästan synd att ställa en soffa framför.

Väldigt svårmöblerat rum.

Men tack för ditt tips :)
  • liamlina
    Tipsochideer skrev 2016-01-28 10:46:37 följande:

Haha! Nej så kommer vi inte möblera. Slipper helst kikare;)
  • Anonym (K)

Det påminner mycket om vårt vardagsrum, det är också långsmalt med två fönster och en dörr till uteplats!

Vad tänkte du ha mer i rummet? Byrå/skänk/vitrinskåp? Hur stor är din soffa? Fåtölj?

Och hur stort bord? För 4 eller 6 pers?

Eftersom detta vardagsrum påminner så mycket om vårt vardagsrum kan jag ju berätta hur vi har möblerat.

Jag har matsalsbordet vid fönstren. Det är placerat utåt (mitt i rummet) alltså EJ längs med väggen.

På väggen bredvid altandörren har jag en skänk och ett vitrinskåp.

Andra delen av vardagsrummet skiljer sig åt mot mitt pga dörren som är där. Jag skulle nog ställt en 3+ 2 soffa där och satt upp TVn på väggen (mot köket) Antar att tv-bänk inte ryms. Men hur du ska möblera beror ju mycket på hur stor soffa du har.

• silvergirl

Vad är det för något mellan kök och vardagsrum där väggen slutar? Bärande del/murstock eller nån köksbänk/barbänk?

• liamlina
    Anonym (K) skrev 2016-02-01 23:22:17 följande:

Det påminner mycket om vårt vardagsrum, det är också långsmalt med två fönster och en dörr till uteplats!

Vad tänkte du ha mer i rummet? Byrå/skänk/vitrinskåp? Hur stor är din soffa? Fåtölj?

Och hur stort bord? För 4 eller 6 pers?

Eftersom detta vardagsrum påminner så mycket om vårt vardagsrum kan jag ju berätta hur vi har möblerat.

Jag har matsalsbordet vid fönstren. Det är placerat utåt (mitt i rummet) alltså EJ längs med väggen.

På väggen bredvid altandörren har jag en skänk och ett vitrinskåp.

Andra delen av vardagsrummet skiljer sig åt mot mitt pga dörren som är där. Jag skulle nog ställt en 3+ 2 soffa där och satt upp TVn på väggen (mot köket) Antar att tv-bänk inte ryms. Men hur du ska möblera beror ju mycket på hur stor soffa du har.

Jag vill helst få plats med allting men tror faktiskt inte att det går. Tror att det skulle bli bäst att bara ha soffa och något vitrinskåp och strunta i matsalsbord. Men jag vill ju gärna ha det.

Erat vardagsrum måste vara större än 23 kvm om ni får plats med allt det? Hehe...

Den soffan vi hsr nu är alldeles för stor hur vi än möblerar så måste köpa ny. Vi får klura lite till. Men tack så mycket fr ditt förslag, kanske testar det iaf :)
  • liamlina
    silvergirl skrev 2016-02-02 01:57:20 följande:

Vad är det för något mellan kök och vardagsrum där väggen slutar? Bärande del/murstock eller nån köksbänk/barbänk?

Det är en bardisk :)
Svar på tråden hjälp av möblering av vardagsrum