• Anonym (namn)

    Familjen hatar namnen vi valt!

    Väntar tvillingflickor och vi råkade avslöja namnen vi tänkt för släkten. Det blev bara negativa reaktioner! Varför reagerar man så?!
    Vi har tänkt att flickorna ska heta Dali och Poppy, är det verkligen SÅ hemskt bara för att de är lite att annorlunda?!
    Familjen släpper inte detta heller utan kontaktar på fb och försöker övertala, ba "men Hanna är ju finare" och sånt. Hur gör man för att få dem att knipa igen?

  • Svar på tråden Familjen hatar namnen vi valt!
  • Anonym (Hmm)

    Ni väljer ju de namn ni vill ha - självklart men ... de där var väl inte så lyckade.
    Är väl inte några namn i egentlig mening ..möjligen smeknamn men ..

  • Anonym (Mm)

    Ja, de är ganska hemska enligt mig. Men jag har inget med det att göra, och det har inte er släkt heller. Smaken är som baken - många tycker säkert att mina söners namn är hemska, de är sk gubbnamn som var inne för hundra år sen.

  • Anonym (namn)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-01-28 20:17:49 följande:

    Ni väljer ju de namn ni vill ha - självklart men ... de där var väl inte så lyckade.
    Är väl inte några namn i egentlig mening ..möjligen smeknamn men ..


    Klart att det är namn! Har själv tagit namnen från barn jag jobbat med.
  • Anonym (Jenny)

    För det första är det era barn och ni bestämmer själva vad era barn ska heta. Dem andra har inte med att göra. Strunta i dem döp era barn till vad ni vill.

  • Anonym (namn)
    Anonym (Mm) skrev 2016-01-28 20:17:59 följande:

    Ja, de är ganska hemska enligt mig. Men jag har inget med det att göra, och det har inte er släkt heller. Smaken är som baken - många tycker säkert att mina söners namn är hemska, de är sk gubbnamn som var inne för hundra år sen.


    Vad är det som är så hemskt med dem? Att de är annorlunda? Typiskt svennesnac isf.... Kanske bättre att inte flytta till Sverige igen...
  • fluu

    Jag kan komma på långt mycket hemskare namn, även om namnen i sig inte är min grej. Säg åt din familj att ju mer de är anti, desto mer hooked blir ni ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Mm)
    Anonym (namn) skrev 2016-01-28 20:21:14 följande:

    Vad är det som är så hemskt med dem? Att de är annorlunda? Typiskt svennesnac isf.... Kanske bättre att inte flytta till Sverige igen...


    Jag är inte svensk och bor inte i Sverige, men det är en annan femma. Jag tycker bara personligen inte om dem. Tycker tex inte om namnet Maja heller, det är fult i min smak, men annorlunda? Knappast.

    Men smaken är som sagt som baken, och ingen har nåt att säga till om när det gäller era barn.
  • Anonym (n)

    ja jag tycker inte heller det var några bra namn. Låter som "bebisspråk" eller blommor eller så. Men det är ju ni som bestämmer 

  • Anonym (Sjukt fult)

    Extremt fula namn. Lyssna på era familjer.

Svar på tråden Familjen hatar namnen vi valt!