• liinaae

V.27 ont i nedre delen av magen

Hej. Är gravid i v.27 o har haft problem med foglossning sen ca v.20 o är sjukskriven för det och nu också lite sammandragningar.. Men nu sen ungefär en vecka har jag SÅ sjukt i nedre delen av magen när jag går på en kort promenad med hunden. Alltså det skär till riktigt ordentligt så jag kan knappt gå. Kan det vara en del av foglossningen också eller vad kan det va? När det är i nedre delen av magen. Är aldrig annars bara när jag är på promenad och den promenaden är inte alls lång o jag går sååå sakta..

• Svar på tråden V.27 ont i nedre delen av magen
  • Familjenholm

Jag har samma bekymmer, åkte in till förlossningen för tre veckor sedan då jag var orolig, då var jag i vecka 24. Det visade sig att det var från bäcken som det smärtade och det kan lindras med ett stödbälte och varm vetekudde, har i alla fall hjälpt mig. Sedan kan det vara ligamenten också som spökar sa de till mig, det händer mycket i kroppen från vecka 24 och framåt, magen växer en del nu och det spänner så klart och gör ont. Om du är orolig så åk in till förlossningen och få det kollat.

• Svartajägaren

Har också samma problem! Är i v 27. Har sedan några veckor tillbaka haft ont i nedre delen av magen speciellt när jag rört på mig. Är dock troligen ligament och fogar som blivit påfrestade trodde BM och Jag köpte ett foglossningsbälte som hjälper JÄTTEBRA! Knappt någon smärta alls nu trots att jag står och går väldigt mycket på jobbet! :)

Sen har jag märkt att det gör mer ont när ungen ligger med huvudet mer i bäckenet.

Svar på tråden V.27 ont i nedre delen av magen