• KatCek

    Behöver råd

    Jag & min man har träffat läkare & dom har sagt att dom vill hjälps oss, insemination. Ska få tid när dom ska undersöka mina äggledare först & därefter träffas igen för & påbörja beh. Någon som vet om det tog lång tid att påbörja beh?? Kommer dom spola mina äggledare? Var det någon som blev gravid när man gjort insemination? Min livmoder såg bra ut & mina äggstockar. Läkaren sa att jag hade en aning för lite ägg. Har köpt folsyra tabletter som jag ska börja ta & ha börjat träna. Dick röker både jag & min man men försöker trappa ner. Jag ska börja ta hormon sprutor, någon som tagit de? Biverkningar? Jag behöver verkligen råd samt få höra vad andra varit med om, är så glad att vi ska få hjälp men samtidigt nervös för att det inte ska fungera.. Vi får 3 chanser & funkar inte det då skickar dom remiss till IVF.

  • Svar på tråden Behöver råd
  • eva35

    Vet du varför ni rekommenderas till insemination och hormonstimulering? Har de hittat något som tyder på att ni inte kan bli gravida på egen hand? Det står inte så mycket info...
    Jag hade bara passage i en äggledare så jag fick tipset att äta pergotime för att stimulera äggtillväxten. Blev gravid på 4e insemination, andra försöket på Pergotime. Kanske kan det vara värt att prova?

Svar på tråden Behöver råd