• tussan

Ultraljud idag vecka 7-8 men INGET FOSTER syndes!!!

Bokade tid för ultraljud idag för jag haft konstigt ont länge...typ som molnande kraftigt mensvärk till o från.... Jag hade sån värk för några år sen när ja hade en jätte cysta som växte på min ena äggstock så blev orolig att den hade kommit tebax men de kunde även va livmodern som streta o drog pga av graviditeten sa barnmorskan när jag ringde o ville koööa mej... Enligt barnmorskan e ja gravid i vecka 7-8.... men idag när ultraljudet gjordes så hitta hon ingen gravilitet elr nå hjärta som slog. Gravilitet testet visade starkt plis samt blodprovet högt innehåll av gravid hormoner elr va man säger.

Blev sedan iväg skickad till gyn akuten o undersökt där men dom hitta heller inget.......o dom dom verkade inte kuna se nå på äggledarna heller...inte var dom såg iaf :( va lite svårt o se sa dom.

Dom trodde de va tre saker:(

antigen har de dött i magen o de e missfall på gång men har inte bödit elr haft konsyoga flytningar elr sådär ont...

elr så trodde dom att graviditeten satt sig fel o växer på äggledaren!???? Utomhavenskap elr va kallas de!????? Men har ju inte ont elr blöder...

.. de tredje kunde va en mkt tidig graviditet o de va därför man inte såg nån bebis men mensen började 7dec ju:/ o blodprovet visa ganska högt gravid hormon så kan de inte va en tidig gravilitet utan nåt som gått snett ???? de var vad dom sa.....

Så nu ligger ja hemma o skulle vila o ta de lugnt o får ja blödningar elr ont ska ja åka åka in akut:/ annars ska ja in efter helgen på nytt ultraljud o nytt blodprov för o se om gravid hormonet stigit elr sjunkit :/

Ush e så ledsen. Nån som haft nån såm där Utomhavenskap graviditet ?? :/ de va de dom trodde men ej helt säkra:(

• Svar på tråden Ultraljud idag vecka 7-8 men INGET FOSTER syndes!!!
  • Nenne666

Så va det för mig, och det visade sig vara utomkvedshavandeskap.

• Pimpinellan

Det låter tyvärr som MA eller möjligen utomkveds. Du måste ju kolla upp det igen hur som helst och får du ont och/eller blöder mycket i helgen så åk in.

• FruA78
    Pimpinellan skrev 2016-01-29 15:32:50 följande:

Det låter tyvärr som MA eller möjligen utomkveds. Du måste ju kolla upp det igen hur som helst och får du ont och/eller blöder mycket i helgen så åk in.

Hur mycket hade du i hcg? Hittade de en hinnsäck/fostersäck?
  • Pimpinellan
    FruA78 skrev 2016-01-29 15:48:46 följande:
    Hur mycket hade du i hcg? Hittade de en hinnsäck/fostersäck?
    Du frågar mig alltså? Ja,hur som, jag har haft flera MA så jag kan svara. Första upptäcktes på VUL v.11-fostret var i strl v.7 och självklart dött. HCG mättes inte. Andra kom ut själv,inga prover togs. Tredje kom ut v.14.hade hcg drygt 60000 v.9 så då levde det-dog nån gång därefter alltså. Timmar efter missfallet var hcg drygt 400.
  • FruA78
    Pimpinellan skrev 2016-01-29 15:52:56 följande:
    Du frågar mig alltså? Ja,hur som, jag har haft flera MA så jag kan svara. Första upptäcktes på VUL v.11-fostret var i strl v.7 och självklart dött. HCG mättes inte. Andra kom ut själv,inga prover togs. Tredje kom ut v.14.hade hcg drygt 60000 v.9 så då levde det-dog nån gång därefter alltså. Timmar efter missfallet var hcg drygt 400.
    Nej jag råkade citera fel det var riktat till ts.

Beklagar dina missfall. Har själv haft två de senaste två åren en i vecka 10 och 8. Hur har det gått för dig nu?
  • Vickan I

Jag hade inte heller ont vid mitt utomkveds. Dessutom hittade dem aldrig vart det satt sig, men någonstans hade det fäst och producerade hcg. De kallade det ett olokaliserat utomkvedshavandeskap el ngt sådant och jag fick tillslut cellgift i spruta för att avbryta det hela.

• tussan

De där gravid hormonet va på 950 om ja inte mins fel...Dom fråga om ja inte räknat fel på mensen för dom trodde först jag kanske va sååå tidigt i graviditeten så de kanske inte syndes...men jag hade skrivit upp mina mensdagar 7december o sju dagar framåt hade ja mens...o enligt den så skulle ja va i vecka 7+4 elr 8....så då borde man se en graviditet i livmodern:( men de syndes ingenting.....de känns som de e kört :(

På måndag morgon ska ja in o lämna nytt prov..... o har de sjunkit så äre missfall på gång elr elr att de stannat av:/ men om gravid hormonet stiger o dom inte hittar graviditeten då!????? Va gör man då!??????????

Ush ligger här hemma ensam i sängen o livrädd att de ska börja gö ont elr nå...sambln e bortrest o kommer hem inatt så hoppas man klarar sig innan desa..om de nu e något:/ har 15 mil till närmsta akut så tänker inte köra bil då om ja behöver åka in...får väl ringa ambulans om detta slutar åt helvete idag :(

Jag vägrar ta piller o gö framkalla abort..har gjort de en gång o aldrig mer. Slutade åt helvete o fick åka ambulans in akut o bli nedsövd o skrapad..förlorade massa blod o låg inlagd:/ o blodrdet va nere på 70 fan va piss ja mådde... hoppas på o bli nedsövd o opererad ist om dom nu kan hitta de där utomhavenskapet....:(

• tussan

Om dom ja nu har de o dom inte hittar vart de sitter då blir de som en medicinak abort va!? Åh fyfan har aå dåliga vibbar av de...låg inlagd förut för medicinsk abort o jade så ont men fick morfin sprutor så i slutänden funka de väl men va dåligt man mådde psykiskt:( en vecka efter den medicinaka aborten fick ja asa ont....åkte in akut me stört blödningar o blev skrapad...ush de va jobbigt:/

Varför får man sån utomhavenakap egentligen? ??? :( om de nu e de jag har :/

• Nenne666
    tussan skrev 2016-01-29 16:22:40 följande:

De där gravid hormonet va på 950 om ja inte mins fel...Dom fråga om ja inte räknat fel på mensen för dom trodde först jag kanske va sååå tidigt i graviditeten så de kanske inte syndes...men jag hade skrivit upp mina mensdagar 7december o sju dagar framåt hade ja mens...o enligt den så skulle ja va i vecka 7+4 elr 8....så då borde man se en graviditet i livmodern:( men de syndes ingenting.....de känns som de e kört :(

På måndag morgon ska ja in o lämna nytt prov..... o har de sjunkit så äre missfall på gång elr elr att de stannat av:/ men om gravid hormonet stiger o dom inte hittar graviditeten då!????? Va gör man då!??????????

Ush ligger här hemma ensam i sängen o livrädd att de ska börja gö ont elr nå...sambln e bortrest o kommer hem inatt så hoppas man klarar sig innan desa..om de nu e något:/ har 15 mil till närmsta akut så tänker inte köra bil då om ja behöver åka in...får väl ringa ambulans om detta slutar åt helvete idag :(

Jag vägrar ta piller o gö framkalla abort..har gjort de en gång o aldrig mer. Slutade åt helvete o fick åka ambulans in akut o bli nedsövd o skrapad..förlorade massa blod o låg inlagd:/ o blodrdet va nere på 70 fan va piss ja mådde... hoppas på o bli nedsövd o opererad ist om dom nu kan hitta de där utomhavenskapet....:(

Dom gjorde en titthålsoperation på mig. Dom hade ingen aning om vilken sida det satt på utan kollade igenom magen under operationen och fann det. Jag gick flera månader utan att känna till det. Hade mens och hade fullt upp i livet så reflekterade inte över några förändringar och hade inte ont öht. Hade en kort mens och en kompis sa att -fasen, kolla med ett gravtest för säkerhets skull. Det va nog tur att jag gjorde det och när jag väl fått positivt så kunde jag se hur brösten faktiskt hade förändrats och att jag fått en liten bula på magen. Men som sagt, åk in vid blödning och/eller smärta. Det är ju farligt om det spricker... Hcg:t går inte ner eller stiger om det inte är ett missfall.
  • tussan

Ang om dom såg nån hinnsäck elr fostersäck....mins inte va dom sa allt bara snurra där inne för mej..två gynekologer o en barnmorska undersökte mej o kollade ultraljuds skärmen:(

950 i gravid hormon på blodprovet....vecka 7+4 enligt min mens (hade mens 7dec-14dec)

Hinnsäck o fosersäck tänkte ja inte på....men dom hitta nå pytte litet i livmodern....dock kunde dom inte säga om de va en avstannad graviditet,för tidig graviditet..... men enligt min mens så ska ja ju va i v 7+3 o då ska de ju synas endel i livmodern men dom såg inget..bara en pytte liten prick på ultrljudet och en förtjockad slemhinna sådär som man brukar ha ibörjan :(

Svar på tråden Ultraljud idag vecka 7-8 men INGET FOSTER syndes!!!