• Isabellius

"Älskar inte dig efter förlossning"

Har hela livet varit orolig för förlossning, smärtan, om något går fel, att spricka o.s.v. Min man var osäker på om han ville vara med på förlossning för han tycker det är otäckt med sjukhus och blod men vi bestämde ihop att han skulle vara det. Han satt brevid mig och hjälpte till med att ge dricka, torka pannan o så. Jag hade en lång förlossning, så det blev blod, gaser, kiss, slangar och sprack en del. När vi kom hem från BB, ville han iväg och träffa kompisar varje dag. Efter en tid fick jag veta att han hade blivit äcklad av mig under graviditeten och förlossningen. Han slutade att känna attraktion. Han flyttade och umgicks med sin kvinnliga "vän" ist, för hon kunde stötta honom i hur han kände. Hon tyckte att han förtjänade att vara lycklig och dom blev ihop. Vad hade ni gjort, i min situation o i hans?

• Svar på tråden "Älskar inte dig efter förlossning"
  • Cilla93

Oj vilket rövhål. Förstår att det är tufft för dig nu, men det lät inte som att han var mycket att ha. Finns han för barnet?

• Trolleri

I hans situation hade jag skämts över hur jag hanterade situationen. I ditt läge vet jag inte, inte mycket du kan göra. Förmodligen gjorde han dig en tjänst i det långa loppet. Han verkar inte vara mycket att hålla i när åskan går.

• NallePuh85

Jag hade sagt tack och lov att jag slipper den där pojkspolingen!!
    Kan man inte ta ansvar för det som kommer ut, så ska man inte stoppa in något heller!!!

• Pkb

Under min graviditet har jag periodvis inte varit attraherad av min sambo, inte velat att han rört mig, inte velat sova bredvid honom osv. Man kan ha konstiga känslor som blivande mamma och blivande pappa men jag tycker inte att man måste säga till sin partner att man är äcklad av denne. Sen tycker jag det är märkligt att han lämnar dig för en sån sak, tycker han kunde ridit ut stormen för de känslorna han hade skulle antagligen gått över och hade de inte det så kunde han ju sökt hjälp. Hur gör han om han gör en framtida kvinna gravid? Drar då också eller? Usch förstår att du är ledsen.

• Chesses89

Jag förstår att det är tufft för dig, jag bar själv ensam med min äldsta dotter i 5 år fram tills jag träffade min nuvarande sambo.

det är otroligt omogen av barnets pappa! Jag förstår inte riktigt vad han hade väntat sig av en förlossning? den är ju inte direkt graciös eller speciellt sexig. Och vad är det för brud som ens vill vara med honom? Låt dom ha varandra!

Även fast det känns jobbigt, så var glad att du fick en fin och välskapt bebis och du får alla fina stunder tillsammans med honom, och han är bara din :) tyck synd om pappan som går miste om det mest fantastisk som finns!

Lycka till

• Iowhannah

Vilket praktarsel! Var det han som sa till dig att han hade blivit äcklad av dig?

Vad hade han förväntat sig av en förlossning egentligen? Att ungen skulle simma ut och allt vara klart på tre minuter? Hade han inte läst på nånting? Varit med hos barnmorskan? På föräldrakursen?

Vill han vara där för barnet åtminstone?

Du ska nog vara glad att du slipper honom, men det hade varit bra om han visade den sidan INNAN du blev gravid.

• amalie79

Vilken idiot. Jag födde barn för tre veckor sen och jag skrek och grät och sket ner mig och blödde över 2 liter och fick klippas och sys. Inte fan gjorde jag bara det för min egen skull, utan lika mycket för hans, för att han gärna ville ha barn med mig.

Han såg alltihop och ja, jag är lite orolig stt han inte ska tycka jag är lika fin sen, med bristningar på magen och ärr i musen men han tyckte jag var dum som ens frågade. Han säger att jag är fin. Fattas bara annat

• nevermind

Det var ju ER graviditet och förlossning. Är han lika äcklad av sig själv? Det är ju han som gjorde dig på smällen!

• Themis

Han borde rapporteras till sin morsa så får hon väl uppfostra miffot färdigt.

På allvar!

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
Svar på tråden "Älskar inte dig efter förlossning"