• Lanas mamma

Ensamma föräldrar

Vi är en familj 2 vuxna och två små barn 1, 2,5 år. Vi bor i hyresrätt lägenhet på andra våning sen 4 år sedan, har inte haft problem med granne och vi har inte så mycket kontakt med de endast att vi hejar på varande, vi mest upptagna på jobbet eller med barnenNalle 
    Men det har hänt nu sist att en granne som bor på andra huset, alltså bredvid oss och på samma rad, samma våning, för 6 månader sedan så skickade hot ett meddelande som hon har misstänkt att vi hade kalas vid 00,00 jag ringde henne och förklarat har små barn och vi har inte haft något kalas men hon ville inte lyssna.
    Efter en månad efter så började hon banka aggressivt på väggarna båda i sovrummet och vardagsrummet, bankar nästa hela dagen så fort mina barn går eller sitter i rummen, jag vet att när man bor på en hyresrätt bostad som man måste visa hänsyn till de andra boende samt att det kan hörs acceptabel ljud från andra och det har jag aldrig haft problem med. Sen kom hon på en lördag kl 22.00 hon knackade aggressivt på dörren vilket skrämde oss och vi trodde att det har hänt något i huset, men det var hon som kom och började skrika att dina barn förstör hela mitt liv och de bankar hela tiden från kl 10 på morgonen till kl 10 ikväll alltså hela tiden under dagen de bara springer och bankar, hon ville att jag ska hålla de så hon eller sin pojkvän ska sova på morgonen , det är så här jag sagt att mitt lilla barn hon började krypa nu och mitt andra går och inte springa och de leker ofta på deras rum som är på andra sidan av lägenheten men hon fortast att säga ja du måste hålla de alltid!!!!!!???? till slutet hon började blir ännu m,er aggressivt vilket gjorde att mina barn har blivit rädda så vi sagt till henne att det går inte att diskutera mer och vi stängde dörren, mina små barn fortsatt gråta i nästan 1 timme särskild min 2,5 barn för att ha är mer medveten till vad som har hänt ni vet, Vi fick tyvärr åkas till sjukhuset och stannade där några timmer till det kände lite lugnare för honom sen åkte vi hem igen,
    Jag ringde precis dagen efter och pratade med förvandlingen på fashastigheten och jag berättade allt som hänt och lovade att ringa henne och veta mer, sen fik jag ett samtal att förvaltare har ringt henne och hon sagt till de att hon ärr inte säkert att det var vi som gjordes störning och hon har inget mot oss!!!!!!!!!! och de bad henne att sluta banka!
    det blev lugnt 2-3 veckor, Sen fashastighet har fått nu ägare alltså annat bolag och NU FÖR 4 VECKOR SEDAN FICK JAG ETT VARNINGS BREV ATT EN GRANNE REAGERAR PÅ EN STÖRNING I MITT LÄGENHET JAG MISSTÄNKTE ATT DET VAR HON IGEN OCH DET HADE JAG RÄTT SÅ DET VAR HON IGEN JAG FÖRKLARADE TILL DEN NYA FÖRVALTARE HELA HISTORIAN OCH HON LOVADE ATT RINGA MIG TILLBAKA EFTER ATT HON SKA HÖRA FRÅN HENNE, FÖRVALTAREN HAR INTE RINGT OCH DEN GRANNE BÖRJADE ATT BANKA MED EN HAMMARE KL 22,23,24 JAG RINGDE OCH SA VAD HON GÖR OCH FÖRVALTAREN SAGT ATT DET HÄR ÄR HELT FEL OCH HON SKA PRATA MED HENNE IGEN 

NU I FREDAG BLEV JAG FÖRVARNADE MED ETT BREV FRÅN KOMMUNEN ETT MEDDELANDE SOM JAG HAR LADDAT NED DEN NEDAN, 
    JAG BER URSÄKT ATT JAG SKREV MYCKET MEN JAG KÄNNER MIG ENSAM I DET HÄR SITUATIONEN 
    EN SAK SKULLE JAG OXÅ SÄGA ATT HON ÄR KOMPIS TILL DEN SOM BOR UNDER OSS OCH DEN SOM BOR UNDER HENNES LÄGENHET PÅ ANDRA HUSET SÅ JAG VET INTE VAD SOM HÄNT, VARFÖR FÖRVALTARE VERKAR ATT LYSSNAT BARA PÅ HENNE OCH HAR INTE MEDDELAT MIG ATT HON SKA SKICKA ÄRENDET VIDARE TILL KOMMUN SÅ ALLT DET ÄR HAR HÄNT BAKOM MIN RYGG TYVÄRR MÅST JAG SÄGA SÅ 
    JAG HOPPAS ATT FÅ ER REKOMMENDATION, FÖRSLAG, NÅGON SOM VAR OXÅ MED DET I SITT LIF, VAD SÄGER IGEN OM BARN UNDER 3 ÅR JAG ÄR VÄLDIGT LEDSEN OCH TRÖTT OCH IRRITERAD, JAG GRÅTER FÖR ATT JAG HAR INTE GJORT NÅGOT FEL OCH DET KÄNNS MOBBING TILL MINA BARN VET INTE VAD SOM GÄLLER NU , JAG HAR ALLA MEDDELANDE MED HENNES HANDSKRIVET DÄR HON BERÄTTADE ATT STÖRNING FRÅN MINA BARN 
    VÄNTAR MED ALLA MINA TANKER PÅ REAT SVAR

Svar på tråden Ensamma föräldrar