• Lanas mamma

Hjälp ledsna föräldrar snälla!

Vi har en granne som reagerar alltid på mina små barn att de bankar de springer hela tiden mina barn är 1 & 2,5 år, hon kom en gång kl 22,00 på en lördag och började skrika på oss att vi måste hålla de, Hon bor på andra huset alltså huset bredvid oss och på samma varning där vi bor, sen började hon baka aggressivt på väggarna vilket skrämmer mina barn och jag ringde till förvaltare och förklarat allt till de och de har pratat med henne och sagt att hon får inte göra det här 
    vårt området nu tillhör till annat bolag som har köpt det, För en vecka sedan fick jag ett varnings brev från henne igen att det kommer störning från mitt boende jag ringde till det ny förvaltare och berättat hela historian och lovade att hitta en lösning efter det så började grannen banka med hammare alltså väldigt jobbet för oss som familj att leva så här faktiskt, jag ringde igen och förvaltare sagt att det är är helt fel och hon ska prata med henne igen
    Sen blir det tyst en vecka OCH NU I FREDAGS fick jag det brevet från kommun som jag laddade nedan 
    JAG vet inte vad som har kommit överens alltså förvaltaren och den granne utan att att meddelande mig alltså att regerar på ett år barn som kryper och den andra som ofta går eller leker i han rum som ligger på andra sidan av lägenheten , och som jag vet att grannen är kompis till de som bor under oss och några andra grannar 
    Vi som föräldrar känner oss ensamma, ledsna för att vi har inte gjort något vi ger hänsyn till de andra som bor på flerfamiljshus, men vi tycker att de på förvaltnings avdelning  och den granne har bestämt bakom min rygg.  
    Hoppas att om ni kan tipsa oss, rekommendera , eller vad gäller lagen i det fallet 
    Hjälp oss snälla, jag måste till bostad värden imorgon

• Svar på tråden Hjälp ledsna föräldrar snälla!
  • myskmalva

Det verkar ju som att det blivit fel i kommunikationen någonstans. Det är bäst att du kontaktar hyresvärden för att reda ut det hela. Ett tips är att även bli medlem i hyresgästföreningen. De kan ge dig juridisk hjälp ifall det behövs.

• Liten ekorre

Varför bankar och springer dina barn vid tiotiden på kvällen? Sover de inte då?

• myskmalva
    Lanas mamma skrev 2016-01-31 11:53:23 följande:
    Jo, det gör de vid 8 tiden 

Oj! Ja, då är ju grannen helt fel ute. Förmodligen kommer de ljud som stör henne någon annanstans ifrån. Det är svårt att lokalisera störningar i ett flerbostadshus.
Svar på tråden Hjälp ledsna föräldrar snälla!