På liv och död - hjälp
Jag har förlorat min skyddade identitet mot min vilja. Jag behöver därför falskbokföra mig. Hur ska jag gå tillväga för att inte bli upptäckt? vill inte att någon annan ska bli påverkad bör tilläggas.
Jag har förlorat min skyddade identitet mot min vilja. Jag behöver därför falskbokföra mig. Hur ska jag gå tillväga för att inte bli upptäckt? vill inte att någon annan ska bli påverkad bör tilläggas.
Var är du folkbokförd idag? På den adress där du bor fast du har haft skyddad adress? I så fall hjälper det inte så mycket att du folkbokför dig någon annanstans då man även kan få veta tidigare adress via förfrågan hos skatteverket.
Jag skulle säga att du behöver flytta men folkbokföra dig åt helt motsatt håll, alternativt flytta och låta bli att ändra folkbokföringen och använda dig av posts restante. Kan dock bli svårt att få myndigheter att skicka post till posts restante.
Det bästa hade såklart varit om du hade möjlighet att övertyga Skatteverket och få dem att ändra sig angående dina skyddade personuppgifter, är inte det en möjlighet?
Folkbokför dig på en ödetomt där ingen bor. Angående posten kan du hyra en postbox och eftersända posten dit, eftersända den till någon familjemedlem eller lagra den och hämta ut med jämna mellanrum.
Jag var en gång i tiden skriven hos min mamma, hade postbox på det lokala postkontoret och bodde hos en vän. Inte krångligt, olagligt eller omöjligt...
Det går faktiskt att ta en random adress. Men antar du ska flytta? Isf hade jag bara struntat i att anmäla en ny.
Skaffa särskild postadress, dit kommer all post ink myndighetspost. Dgtpost tycker jag själv är smidigt då dom scannar och man får allt digitalt, givetvis kan brev eftersändas fysiskt till valfri adress.