• Anonym (Molnig)

Söker! Personer som väljer att stanna trots upprepande otrohet!

Hej! Jag vill komma i kontakt med personer som väljer att stanna i förhållandet tror upprepad otrohet.

Min man har för 4 års sedan haft en 5 månader lång affär, en tillfällig på en kryssning och nu ett förhållande i 6v som han påstår ej var sexuellt...vi har jobbat oss igenom det. Med terapi m.m. m.m. Ja jag älskar honom och barnen är små. Jag vill tala med andra i liknande situationer. Andra undanber jag mig kommentarer från då jag ej ännu gjort valet och vet vad som är bäst för mig på långsikt men jag vill gärna reflektera med andra.

• Svar på tråden Söker! Personer som väljer att stanna trots upprepande otrohet!
  • Anonym (Funderar)

Hej! Jag lever ihop med en man som är otrogen. Han har under 3 års tid haft ett förhållande med en annan. Men förnekar det. Tror hon gjort slut i höstas och sedan dess sökt efter någon ny.

• Anonym (?)

Så små kan ju inte barnen vara, om han var otrogen för 4 år sedan.

• Anonym (herr G)
    Anonym (Molnig) skrev 2016-01-31 14:16:42 följande:

Hej! Jag vill komma i kontakt med personer som väljer att stanna i förhållandet tror upprepad otrohet.

Är nog extremt få till antalet.
  • Anonym (Jag med)

Min man har varit otrogen flera gånger. Jag väljer att stanna kvar. Jag älskar honom.

• Anonym (B)

Mitt ex var otrogen några gånger. Jag hade det på känn, men han förnekade gång på gång. Till slut kom det fram att han led av ett sexmissbruk.

Nu har jag en ärlig snubbe, utan några sådana problem, och inser hur illa mitt förra förhållande gjorde mig.

• Anonym (Molnig)

Hej! "Jag med och Funderar". Hur tänker ni? Jag älskar min man och han avslutar och är ledsen varje gång....Jag vet att chansen är stor att det händer igen. Jag försöker inte ens få honom att lova att det inte händer igen. Jag är varken naiv eller korkad. Jag väger fördelar mot nackdelar.

Mitt yngsta barn är 1 år. Tycker jag är ungt....

• Anonym (qqaa)

Hur upptäckte du hans otrohet? Berättade han själv?

• Anonym (?)
    Anonym (Molnig) skrev 2016-01-31 16:49:39 följande:

Hej! "Jag med och Funderar". Hur tänker ni? Jag älskar min man och han avslutar och är ledsen varje gång....Jag vet att chansen är stor att det händer igen. Jag försöker inte ens få honom att lova att det inte händer igen. Jag är varken naiv eller korkad. Jag väger fördelar mot nackdelar.

Mitt yngsta barn är 1 år. Tycker jag är ungt....

Du har alltså medvetet skaffat ett barn med en man som är notoriskt otrogen?

Klart du är naiv, du förstår väl att han kommer att fortsätta, inget händer, du förlåter och livet rullar på.

Vad är fördelen med att leva med en man som inte respekterar en, och hur tror du att hans respektlöshet mot dig gynnar era barn?
  • Anonym (Molnig)
    Anonym (qqaa) skrev 2016-01-31 16:59:34 följande:

Hur upptäckte du hans otrohet? Berättade han själv?

Han har både berättat själv och jag har kommit på.
  • Nenne666
    Anonym (?) skrev 2016-01-31 17:00:50 följande:
    Du har alltså medvetet skaffat ett barn med en man som är notoriskt otrogen?

Klart du är naiv, du förstår väl att han kommer att fortsätta, inget händer, du förlåter och livet rullar på.

Vad är fördelen med att leva med en man som inte respekterar en, och hur tror du att hans respektlöshet mot dig gynnar era barn?
    Tror du inte att det blir en viss acceptans och ett tyst medgivande, ett okej typ, när man fortsätter relationen på dessa grunder?
Svar på tråden Söker! Personer som väljer att stanna trots upprepande otrohet!