• Dmx94

Hermods

Hejsan,

jag undrar om det är någon som har gjort muntlig examination i svenska C, och har några tips vad man bör tänka på !

P.S om det är någon som behöver få en liten bättre uppfattning på hur uppdragen ser ut i Svenska C och engelska 6, är det bara att säga till!

• Svar på tråden Hermods
  • Dmx94

Haha okej, om du är petig så är det ett plus! Kanske du förklarar mer i detalj då ;)

Nej men jag undrar nämligen hurvida frågorna kommer att ställas? Jag läste också att det finns en muntlig argumentation som jag då ska förbereda. Är det någor speciellt jag ska tänka på?

Mvh

• Eleonor01

Du ska presentera muntligt din argumentation som du sa. En övertygande redovisning. Även redogöra för din uppsats. Vilken lärare har du? Jag fick byta mitt i kursen så kanske därför min examination blev lätt :)

• Eleonor01

Du får all infon i sista uppdraget eller när det är rättat tror jag det var. Har du precis börjat?

• Malin 845

Har gjort en muntlig examination på hermods, men i företagsekonomi. Man ska om man då gör den hemifrån ha mick och webbkamera. Sen kan de ta upp vad som helst från hela kursen och även alla uppdrag du gjort. Det gäller att vara väl förberedd! Lycka till!

• Dmx94

Tack för alla era svar!

Jag kan nu konstatera efter att jag blivit klar med svenska 3 och engelska 6 att det som skrivs på internet är fullständigt absurt då faktum är att det är enklare än vad alla tror. Jag studerade 100%(5veckor) och blev klar med båda ämnen efter 3 veckor och fick ett B i engelska och ett C i svenska som slut resultat, jag hade nämligen också på mig En dag att förbereda mig då jag hade muntlig examination i engelska och svenska på samma dag dessutom. Det handlar i slutändan om disciplin och kunskap och inte förberedelse, man ska vara övertygad och ha självförtroende i det man har skrivit och framfört!

Säg till om det är någon som undrar över något!

Mvh

• Eleonor01
    Dmx94 skrev 2016-02-02 15:38:50 följande:

Tack för alla era svar!

Jag kan nu konstatera efter att jag blivit klar med svenska 3 och engelska 6 att det som skrivs på internet är fullständigt absurt då faktum är att det är enklare än vad alla tror. Jag studerade 100%(5veckor) och blev klar med båda ämnen efter 3 veckor och fick ett B i engelska och ett C i svenska som slut resultat, jag hade nämligen också på mig En dag att förbereda mig då jag hade muntlig examination i engelska och svenska på samma dag dessutom. Det handlar i slutändan om disciplin och kunskap och inte förberedelse, man ska vara övertygad och ha självförtroende i det man har skrivit och framfört!

Säg till om det är någon som undrar över något!

Mvh

Håller fullt med dig. Avverkade sv 3, eng 6 å matte 2b på Max 3 veckor vardera också. Busenkelt å inte alls svårt! Inte många böcker mer än matte boken som öppnades. Lite engelska också
  • Dmx94
    Eleonor01 skrev 2016-02-02 16:00:44 följande:

Håller fullt med dig. Avverkade sv 3, eng 6 å matte 2b på Max 3 veckor vardera också. Busenkelt å inte alls svårt! Inte många böcker mer än matte boken som öppnades. Lite engelska också

Grymt jobbat! Vad fick du i slutbetyg?
  • Eleonor01
    Dmx94 skrev 2016-02-02 16:06:16 följande:
    Grymt jobbat! Vad fick du i slutbetyg?
    Sv 3 A
    Matte 2b C
    Eng6 C
Svar på tråden Hermods