• Anni82

    Några som använder kokosolja som ansiktskräm, mot bristningar etc?

    Använder i vanliga fall ganska aktiva och dyra produkter för ansikte, kropp etc! Men nu när det snart är dags för föräldraledighet och en annan ekonomi kom jag att tänka på ekologisk kokosolja!

    Hade det för ett par år sen som både dag- och nattkräm och huden fick verkligen en jättefin lyster! Testade inte så länge att jag kan säga om det även gör skillnad mot rynkor, mörka ringar under ögonen som det sägs att det ska göra. Några av er som använder det? Vad har ni fått för resultat?

  • Svar på tråden Några som använder kokosolja som ansiktskräm, mot bristningar etc?
  • glutten

    Kan inte använda rent fett som hudkräm (behöver fukt i krämen), men använder ofta kokosolja som sminkborttagning! Överlägset bäst av allt jag provat + snorbilligt. :)

  • Anni82
    glutten skrev 2016-02-01 14:20:21 följande:

    Kan inte använda rent fett som hudkräm (behöver fukt i krämen), men använder ofta kokosolja som sminkborttagning! Överlägset bäst av allt jag provat + snorbilligt. :)


    Kan bara hålla med, både den bästa & billigaste sminkborttagningen! :)
  • Duckan

    Jag köpte en burk med Markattans kokosfett, men det var inte nån hit i mitt ansikte. Kände mig inte mindre torr alls.

  • PinkSugar

    Tycker inte heller det är någon hit. Känns som att det inte går in i huden. Aldrig varit så torr i huden som när jag använde kokosolja. 

  • Anni82

    Förstår. Kanske beror lite på hudtyp med, min hy blir len som en barnrumpa, inte en torr fläck:)

  • Mandel

    Jag har använt runt ögonen 2 veckor kanske och jag vet inte om det är ren inbillning om kråksparkarna har minskat.

    Grejen är dock den att i alla fall jag måste ta lite och verkligen massera in det för att det ska fungera.
    Tar jag "mycket" och bara lägger det runt ögonen så går det inte in i huden utan ligger kvar utanpå.
    Bättre med lite och flera lager. Massera in!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anni82
    Mandel skrev 2016-02-01 16:37:16 följande:

    Jag har använt runt ögonen 2 veckor kanske och jag vet inte om det är ren inbillning om kråksparkarna har minskat.

    Grejen är dock den att i alla fall jag måste ta lite och verkligen massera in det för att det ska fungera.

    Tar jag "mycket" och bara lägger det runt ögonen så går det inte in i huden utan ligger kvar utanpå.

    Bättre med lite och flera lager. Massera in!


    Bra tips, ska testa:)
  • Manana

    Jag har använt mig av kokosolja, oliv eller raps de senaste 6 åren.

    Jag har en extrem blandhy, blir fort torrfnasig men med blanka partier, och finnar.

    Men sen jag började med oljor har det lugnat ner sig REJÄLT!

    De få gånger jag gjort avstickare till märkesansiktsvård så har jag antingen fått problem med blank hy eller torrhet igen.

  • Anni82
    Manana skrev 2016-02-02 22:40:59 följande:

    Jag har använt mig av kokosolja, oliv eller raps de senaste 6 åren.

    Jag har en extrem blandhy, blir fort torrfnasig men med blanka partier, och finnar.

    Men sen jag började med oljor har det lugnat ner sig REJÄLT!

    De få gånger jag gjort avstickare till märkesansiktsvård så har jag antingen fått problem med blank hy eller torrhet igen.


    Intressant :) har du även kunnat märka någon effekt på rynkor?
  • Manana

    Jag vet inte eftersom jag naturligtvis blivit äldre med åren så rynkor går ju inte att undvika för evigt, och inte använt annan hudvård mot rynkor.

    Däremot kan jag ibland smacka på ett supertjockt lager med kokosolja och låta det suga in så länge jag orkar eller sover i det.

    På morgonen ser jag jättejämn ut i ansiktet och mina små rynkor i pannan syns inte.

    Men under dagen kommer de tillbaka igen, så det är ju bara tillfällig antirynk! :)

  • Anonym (Mjo)

    I förebyggande syfte går det inte att göra så mycket mot bristningar. I efterhand vet jag inte..

  • moa206

    Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

Svar på tråden Några som använder kokosolja som ansiktskräm, mot bristningar etc?