• Fundersam socialsekreterare

Lön socialsekreterare

Hej! Jobbar som socialsekreterare mot ensamkommande barn och gjorde det sedan i mars 2015. Organisationen jag jobbar på är under expandering vilket gör att de kommer ständigt nya medarbetare samt att andra byter uppgifter. Detta medför att det aldrig finns någon chans att gruppen kan forma sig.

Har förnörvarnade ingen tillsvidaretjänst men blivit erbjuden en..

Min fråga är då vad som kan anses som en rimlig lön att begära, ligger på runt 26.00 nu, i och med situationen som sådan inom socialtjänsten men även det ansvar man behöver ta i arbetet.

• Svar på tråden Lön socialsekreterare
  • Anonym (socsekr)

När blev du exxad?

Jag exxades för 10 år sedan och har en lön på 28400 kr.

Jag blev klar i jan 2015. Vet att jag har relativ kort erfarenhet men på arbetsplatsen är det få som arbetat inom ensamkommande längre än mig. Sen så har de nyexxade 2016 ingångslön på samma lön som jag har.

• Anonym (Ellen)

Ska du byta arbetsplats, eftersom du frågar vad du kan begära i lön?

Min sambo är socialsekreterare, arbetat några år efter examen. Lön = 27000kr.

• Anonym (Anna)

Min sambo som tog examen för 4 år sedan jobbar som socialsekreterare med ensamkommande och han tjänar 34000 kr.

Anledningen till att jag frågar är då jag blivit erbjuden en fasttjänst, nuvarande varar till ungefär slutet av detta år. Iom att löneutvecklingen verkar vara knapp inom socialtjänsten vill jag inte skriva på en fasttjänst med nuvarande lön då jag kan tänka mig vara kvar på arbetsplatsen framöver.

• Anonym (oj)

Oj, vilka kommuner jobbar ni i med så låga löner? På min arbetsplats ligger de som har lägst lön runt 30kkr och sedan upp till 40kkr. Och så här ser det ut runt omkring här där det finns några landsbygdskommuner och några mellanstora kommuner. Bristen på socialsekreterare driver upp lönerna enormt mycket och får ni inte högre lön i er egen kommun hade jag bytt arbetsgivare för där får man upp lönen säkert en 3-4kkr.

• Anonym (Anna)
    Fundersam socialsekreterare skrev 2016-02-01 17:36:16 följande:

I vilka städer jobbar respektive sambo?

Han jobbar i Stockholm.
  • Anonym (Ellen)
    Fundersam socialsekreterare skrev 2016-02-01 17:36:16 följande:

I vilka städer jobbar respektive sambo?

Västra Götaland, ej Göteborg.
Svar på tråden Lön socialsekreterare