Aloe Vera dricka, missfall?
Är gravid v 10 och har senaste tvådagarna druckit sån där aloevera dricka från nobe. Googlade nu på det och får upp att det är starkt utrensande och kan orsaka missfall nån som vet om detta stämmer? Grymt orolig
Är gravid v 10 och har senaste tvådagarna druckit sån där aloevera dricka från nobe. Googlade nu på det och får upp att det är starkt utrensande och kan orsaka missfall nån som vet om detta stämmer? Grymt orolig
Om det står så kan det stämma.
För mycket och för lite skämmer allt. Överdosering, av det mesta, är naturligtvis inte bra. Men, normala små doser av Aloe Vera håller magen i trim och balanserar tarmfloran. Själv så tog jag en mindre doser Aloe Vera för att få bort den jobbiga halsbränna jag till och från drabbades utav då jag var gravid. ... Med vänlig hälsning, Pentra
För att det ska orsaka missfall får du nog trycka i dig extrema mängder. Jag drack en hel del Nije Aloe Vera när jag var gravid och min bebis är frisk som en nötkärna.
Tack så mycket för era svar, känner mig lugnare nu :)
Tycker inte du ska oroa dig. Bara för att det står KAN orsaka så betyder inte det att det är vanligt. Sluta drick det och lev som vanligt. Det är som sagt lite utrensande men väldigt ovanligt att det skulle orsaka missfall men det måste skrivas eftersom alla funka olika och risken även om den är minimal finns.
Man brukar säga att det är ok att ta aloe vera jos om man druckit det innan graviditeten och kroppen är van vid det och annars är det dumt att chansa.