• Jessicaa_85

Aloe Vera dricka, missfall?

Är gravid v 10 och har senaste tvådagarna druckit sån där aloevera dricka från nobe. Googlade nu på det och får upp att det är starkt utrensande och kan orsaka missfall nån som vet om detta stämmer? Grymt orolig

• Svar på tråden Aloe Vera dricka, missfall?
  • Pentra

För mycket och för lite skämmer allt. Överdosering, av det mesta, är naturligtvis inte bra. Men, normala små doser av Aloe Vera håller magen i trim och balanserar tarmfloran. Själv så tog jag en mindre doser Aloe Vera för att få bort den jobbiga halsbränna jag till och från drabbades utav då jag var gravid. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Iowhannah

För att det ska orsaka missfall får du nog trycka i dig extrema mängder. Jag drack en hel del Nije Aloe Vera när jag var gravid och min bebis är frisk som en nötkärna.

• HJohannesson
    Jessicaa_85 skrev 2016-02-01 19:18:07 följande:

Är gravid v 10 och har senaste tvådagarna druckit sån där aloevera dricka från nobe. Googlade nu på det och får upp att det är starkt utrensande och kan orsaka missfall nån som vet om detta stämmer? Grymt orolig

Du behöver dricka ren aloevera (typ forevers aloevera) för att ha en "rensande" effekt så du behöver inte oroa dig. Eller dricka mängder med det man köper i affären.

Men jag är väldigt restriktiv med naturmediciner under graviditet då det inte gjorts tillräckligt med forskning.

Jag drack 98% aloevera innan jag läste att det kunde vara dåligt för barnet så jag slutade.

Sen måste ju naturligtvis inte aloevera vara farligt för just dig men det är ju synd att chansa :)
  • milli79

Tycker inte du ska oroa dig. Bara för att det står KAN orsaka så betyder inte det att det är vanligt. Sluta drick det och lev som vanligt. Det är som sagt lite utrensande men väldigt ovanligt att det skulle orsaka missfall men det måste skrivas eftersom alla funka olika och risken även om den är minimal finns. 

Man brukar säga att det är ok att ta aloe vera jos om man druckit det innan graviditeten och kroppen är van vid det och annars är det dumt att chansa.

Svar på tråden Aloe Vera dricka, missfall?