• Manana

Linas matkasse- recept?

Vi brukar ibland använda oss av Linas matkasse, har testat både barn, vegetarisk och orginal och tycker att recepten är supergoda!

Tyvärr är det ju svårt att ha alla kassar samtidigt, så ibland missar man maträtter i de andra kassarna som låter och ser så sjukt goda ut!

Nu sist såg jag en svampcarbonara med edamamebönor som lät helt fantastisk, men har den inte själv.

Är det någon som skulle vilja bjussa på ett recept?!

Har sökt igenom Linas matkasses hemsida på info om det är frbjudet att dela recepten vidare, och det står då iaf inte under kundvillkor så det borde ju inte vara någon fara att dela tänker jag? :)

• Svar på tråden Linas matkasse- recept?
  • Mrs Green
    INGREDIENSER

TAGLIATELLE

SOJABÖNOR

GUL LÖK

SKOGSCHAMPINJONER

PORTABELLOSVAMP

VITLÖKSKLYFTOR

PARMESAN

ÄGG

PERSILJA

Koka 360 g tagliatelle enligt anvisning på förpackningen. Låt 250 g sojabönor koka med den sista minuten.

Finhacka 1 gul lök. Skär 250 g skogschampinjoner och 1 portabellosvamp i mindre bitar.

Fräs svamp, lök och 4 vitlöksklyftor (pressade) i olivolja i en rymlig stekpanna, 3-4 min. Krydda med 3/4 tsk salt och nymald svartpeppar.

Finriv 100 g parmesan. Blanda hälften av osten med 2 ägg i en skål.

Blanda ihop nykokt tagliatelle, sojabönor, svampfräs, äggblandning och 3/4 ask persilja. Smaka av med salt och nymald svartpeppar.

Toppa svampcarbonaran med resten av den rivna parmesanen och servera direkt!

• Mrs Green

Men jag har inte smakat det själv ännu, det blir på torsdag tror jag :) Låter jättegott!

• Manana

Åååå tusen tack!

Kommer den där från vegetariska påsen?

• Mrs Green
    Manana skrev 2016-02-01 21:40:54 följande:

Åååå tusen tack!

Kommer den där från vegetariska påsen?

Nej, från lättlagade kassen
  • Anonym (mums)

Någon annan som vill posta sitt/sina favoritrecept!?

Jag försökte kopiera mina favoriter från recepten i appen, men det verkade inte fungera. Ska försöka från datorn imorn! :)

• Anonym (mums)

Jag skulle gärna vilja ha recepten till indisk cashewkorma och Fransk bönsallad med rödlöksvinägrett från salladskassen om någon har de? :)

• LillaLoppi

När jag hade matkasse (säkert 3 år sedan nu) så fanns alla recept på hemsidan.

• Anonym (mums)

De finns tyvärr inte på hemsidan nu. Man har däremot sina egna recwpt sparade i appen.

Någon som har receptet på den libanesiska persiljesalladen med fetaost och ingefärsbullar från den vegetariska kassen? :)

Svar på tråden Linas matkasse- recept?