• Äldre 1 Feb 20:52
    3901 visningar
    9 svar
    9
    3901

    Vilken barnvagn? (tvillingar)

    Hej allihopa!
    Jag väntar tvillingar och håller just nu på att leta barnvagnar. Alla som jag hittar är ganska dyra och de flesta verkar vara ganska klumpiga. Har någon där ute några förslag på barnvagn? Finns det någon barnvagn där barnen är efter varandra istället för bredvid varandra? (Bara en tanke jag hade, men hittar ingaRynkar på näsan)

    Sen är det så att vi just nu bor på andra våningen utan hiss, självklart håller vi på att söka annan lägenhet men som ni säkert vet är det svårt. Är lite nervös över hur det ska funka när jag ensam är föräldraledig med dom små då vi inte får ställa barnvagnen i trappuppgången. Något tips om hur jag löser detta?

    Tacksam för svar!
    Sara

  • Svar på tråden Vilken barnvagn? (tvillingar)
  • Äldre 1 Feb 21:16
    #1

    Grattis till tvillingar väntar också tvillingar så följer spänt de svar du får här angående vagn

  • Äldre 1 Feb 21:17
    #2

    Jag funderar på BuggaBoo donkey twin! Riktigt snygg, men, har fött göra att den är svår att fälla ihop och dålig fjädring i.. Ska våga provköra snart tänkte jag!

  • Anonym (svårt­)
    Äldre 1 Feb 21:51
    #3

    Vi har beställt en basson duo twin. Vi väntar bara ett barn men har en 1.5 åring sen innan. Den verkade bra och billig. Kan ställas om till tvillingar med två liggdelar/sittdel eller som i vårt fall en liggdel och sittdel och sedan klicka på den andra sittdelen när babyn växer.

  • Äldre 1 Feb 23:06
    #4

    Jag bor också på andra våningen, har dock bara ett barn men jag brukar dra vagnen väldigt försiktigt upp och ner för trappan, fungerar bra för mig men med en tvillingvagn kanske det är tungt/jobbigt :| Hoppas ni hittar en lägenhet snabbt. Lycka till!

  • Äldre 2 Feb 09:32
    #5

    Vi har en bugaboo donkey duo, inte tvillingar men syskon ca 2 år emellan. Vi är nöjda, men vi valde den mkt just för att den går att ha som singelvagn o det blir ju inte aktuellt med tvillingar. Den är iaf smidig att köra, men jag upplever den ibland ngt bred o den tar ju plats i bilen. Emmaljunga har ju en dubbelvagn som är 73.5 i bredd? Kikat på den?

    Annars så är jag lite sugen på denna vagn.



    Phil o ted Voyager. Man kan ha huvudsitsen mot sig vilket jag lockas av. Kanske ett alternativ till att inte ha på bredden?

  • Äldre 12 Feb 19:26
    #6

    Är inte tvillingförälder, men bodde på 3, vån utan hiss när min dotter var liten, jag satte vagnen i vårt förråd, sen bar jag upp henne antingen i ligg delen, eller i bärsele, sen hade jag en billig beg vagn uppe i lgh som jag använde om det var svårt för henne att sova.

    Ibland lät jag även vagnen vara kvar i bilen eller ställde in den i ett cykelförråd, kollade först så man fick ställa vagnen där.

  • Äldre 12 Feb 20:51
    #7

    Babyjogger city select är en dubbelvagn med barnen på rad istället för bredvid.

  • Äldre 13 Mar 20:24
    #8

    Jag har en tandemvagn- baby jogger city select. Supernöjd. Haft sedan födsel och har den ännu vid 2,5 år.
    Bor på 2 vån utan hiss å visst blir d kånkande men denna är superlätt att haka isär och bära ligg/sittdelen resp underrede för sig (om man är klen som mig och inte orkar bära hela.

    Vid liggdelen bar jag barnen upp i delarna och hämtade sen underrede.
    Vid sittdelar bar jag upp barnen och sen vagnen i ett stycke (jo man får lite mer muskler när man har tvillingar ????)

  • LFF
    Äldre 23 Mar 11:16
    #9

    Mina tvillingar är nu 2 år och 4 månader men jag har aldrig ångrat beslutet att köpa en Donkey twin. Vi fick tillåtelse att ha vår vagn fastkedjad under trappen av styrelsen i föreningen, bodde en trappa upp.

Svar på tråden Vilken barnvagn? (tvillingar)