• donnan11

Vill ha barn, Bli hemmaMamma

ja e 26 årig tjej som så gärna vill ha barn. Jag dör inombords,Jag tror på jämställdhet men är lite gammaldags. Vill ha barn och rätt man och endå kunna va hemma deltid. Ja älskar lagat mat och fixa o va me barn. De e ju livet. Jag har rest och gjort så mycket och känner nu är det dags. Men hittar ingen . Min nuvarande pojkvän som ja lär göra slut me snart tycker att båda ska jobba och vi ska köpa hus tillsammans och bla bla. Men han vill vänta några pr med barn och hus. Jag vill nu. Men han vill inte skaffa barn för att jag inte har ett heltids jobb. Men ja älskar att va deltid. Jag funkar så. Jag måste få må bra i livet. Men nu vill jag göra slut och finna någon med samma rderingar.. Vart fan gör man det? Nät dejting funkar inte! Gå med i kyrkan? Altså vart hittar man detta? Sen tycker många killar de e konstigt att man valt att jobba deltid. Mitt jobb utgör välminte min identitet? Någon som känner mer som mig?

• Svar på tråden Vill ha barn, Bli hemmaMamma
  • Claara

Synd att göra slut av den anledningen. Verkar vara en vettig kille trots allt. Kan ni inte mötas halvvägs? Dvs, du hittar ett heltidsjobb nått år, höjer därmed föräldrarpenningen, och sen när barnen börjar på dagis är du föräldraledig 25% tills de börjar skolan.

• donnan11

hej. Jag vill vara den jag är. Jag vill antingen inte jobba eller jobba deltid resten av mitt liv. Jag mår bäst så. Jag anser att man ska va med någon med samma värderingar. Ja har blivit mer o mer konservativ me åren. Men han tjänar duktigt mycket så de handlar inte om ekonomkn för han. I hans värld ska alla jobba och det ska bara vara så. Tack för ditt svar men kommer aldrig finnas på världskartan att jag tar heltids jobb om det inte hade varit inom familjeföretag.Jag undrar hur ja ska finna någon innan man blir för gammal som tänker som en själv.

• Tow2Mater

Ni tänker ju exakt lika du och din pojkvän; i hans värld ska du jobba heltid och det ska bara vara så. I din värld ska du jobba deltid, om ens alls, och det ska bara vara så. Ha ha!

Svar på tråden Vill ha barn, Bli hemmaMamma