• Anonym (Skill­nad?)
    Äldre 2 Feb 07:35
    2945 visningar
    17 svar
    17
    2945

    Köpa titanring, tror ni hon märker skillnad?

    Jag tänkte köpa en förlovningsring till min tjej. Den ska se fyr ut. Hon gillar exklusivitet, det gör jag med. Men...fakta-jag är snål. Men det vet inte hon.

    Håll er ni till min fråga.

    Jag tänkte köpa en ring i titan. Den ser ut som vitt guld. Den ring som är i vitt guld kostar 74.000. Den i titan som är likvärdig ligger på 13.000. Det är inte samma ring, men de liknar. Hon lär väl inte märka någon skillnad med ögat?....såvida hon inte går till en guldhandlare och frågar...något jag inte tror hon skulle göra. Jag ska säga till henne att det är äkta guld och att den kostar 80.000 kr.

  • Svar på tråden Köpa titanring, tror ni hon märker skillnad?
  • Anonym (Dum brud.)
    Äldre 2 Feb 07:40
    #1

    För allt du gör, ljug inte! Är ringen viktigare än att hon får gifta sig med dig så är hon dessutom fel tjej.

    När hon har fattat att ett äktenskap inte hänger på en ring så råder jag er att titta på auktioner.

    Vi hittade min vigselring på auktion. Det är en diamantring i vitt guld med några stora och många små diamanter. Den är antik och väldigt unik. Vi betalade 9000kr för den och fick den värderad till 200 000kr :)

  • Äldre 2 Feb 07:45
    #2

    Eftersom titan är bra mycket lättare än guld kommer hon om inte annat märka det på vikten...

  • Anonym (Blä)
    Äldre 2 Feb 07:54
    #3

    Mina titansmycken skiljer sig i både vikt och nyans mot min ring i vitt guld, jag skulle märka det iaf..

  • Anonym (Ehhh)
    Äldre 2 Feb 08:12
    #4

    Hahaha....vilken otrolig korkad man. Nej hon kommer självklart inte märka skillnaden. Eller hur....? Och eftersom hennes kompisar är lika korkade så kommer inte någon av dem heller märka något när de jämför sina ringar vilket är vanligt när någon är nyforlovad...eller?

  • Äldre 2 Feb 08:25
    #5

    74000?

    Är ni helt stolliga eller?

    Jag hade fan inte vågat gå ut med en sådan ring på fingret.

    Och som någon annan sa, är ringen viktigare än dig så hade jag skitit i henne.

  • Äldre 2 Feb 08:26
    #6

    om hon har koll på smycken så kommer hon givetvis att märka skillnaden i samma stund hon får ringen på fingret. 

    Om inte så kommer hon märka det så fort någon vill titta på ringen och ser att det inte är guldstämplar i den. 

    eller så märker hon det om hon går in på guldsmeden och vill kanske förstora ringen eller förminska ringen och blir upplyst om att det inte går för att det är en titanring.   

    eller hon kanske tappar den eller förlägger den någonstans och ska använda sin smyckeförsäkring och ringa försäkringsbolaget då får hon vet att det är titan i den. 

    eller om några månader när hon för skojs skull vill in och titta på vigselringar och blir upplyst om att det är titan hon bär

    ska jag fortsätta?....  

  • Anonym (ja)
    Äldre 2 Feb 08:27
    #7

    Det är väldigt troligt att hon kommer märka skillnad ja. Hade då jag gjort. Och hade jag listat ut det så hade jag dumpat dig. En man som tycker det är okej att luras och ljuga på det sättet för mig är ingen jag vill dela mitt liv med.

  • Anonym (Olle)
    Äldre 2 Feb 08:28
    #8

    13.000 kronor ÄR mycket pengar.  Fattar hon inte det är hon en blåst brud. Och inte vill du väl ha en sån?

    Vad hade du tänkt dig att resten av ert liv skulle kosta?  En vigselring vill ju hon ha givetvis och den blir ju dyrare än annat.  Brudklänning kostar skjortan om hon vill ha en designad osv osv... 

    Är du verkligen säker på att du tänkt igenom det här ordentligt? 

  • Äldre 2 Feb 08:31
    #9

    jag skulle bli riktigt glad för en fin titanring och 13.000 kronor är galet mycket pengar.

    Men jag skulle bli oerhört besviken på att du inte kunde tala sanning. 

  • Stårsc­han
    Äldre 2 Feb 08:56
    #10

    Och så kommer återigen ett klockrent exempel på devisen "Alla vill ha respekt. Inte alla vet vad respekt betyder"

    Du tycker alltså att det är en god idé att ljuga om att du har lagt ut en enorm förmögenhet på en ring som inte är det du påstår att den är. Hur ytlig får man bli egentligen? Och som många har sagt - redan 13 000 kr är snuskigt mycket pengar för ett litet smycke.

    Att ljuga för sin tilltänkta fästmö är dömt att sluta i katastrof.

  • Anonym (T)
    Äldre 2 Feb 09:10
    #11

    När jag och sambon förlovade oss första gången så köpte han silverringar till oss

    Fyfan vad värdelösa dom var, silvret var så mjukt att dom fick repor på en gång av ingenting!

    Nästa gång vill jag ha ringar som är silverfärgade men i bättre och tåligare material som tex titan

    Sen så vill jag hellre ha en äkta ametist sten än diamanter ^^

    Utseendet och hållbarheten borde vara mer viktigt än priset

  • Äldre 2 Feb 09:13
    #12

    Hoppas du skämtar ts. Om du säger att den kostade 80 000:- och hon kontrollerar detta blir det pinsamt för dig.

  • Anonym (Olle)
    Äldre 2 Feb 09:14
    #13

    Vad händer med dig när hon kommer på att du ljugit för henne?

  • Äldre 2 Feb 09:25
    #14

    Självklart märker hon det. Men titan är väl inte så dumt det heller? Annars, om du vill spara pengar kan du köpa begagnade ringar och ta ur stenarna till den nya ringen.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 2 Feb 10:16
    #15

    Slår vad om att detta är ytterligare en såndär tråd där någon kille med dålig självkänsla försöker bevisa att alla tjejer är gold diggers. Men för att svara på frågan så är det ju bara att kolla på stämpeln vad det är för material. Jag skulle säga att risken att du förr eller senare blir påkommen är väldigt stor.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 2 Feb 12:24
    #16

    Hon verkar knäpp om hon vill ha en ring för 80.000kr.... Hon kanske blir skjuten.

  • Äldre 2 Feb 12:29
    #17

    Jag har bara ett råd: inled inte ert äktenskap med att ljuga.

Svar på tråden Köpa titanring, tror ni hon märker skillnad?