• Anonym (Bröst)

bröstlyft med inplantat- vilken storlek

Hej,

Jag är helt ny i denna djungel av bröst. Har en c-kupa med rejält häng. Opereras nästa vecka och fick då två alternativ av kirurgen:

Lägga in 440 cc och ta bort 80 cc i egen vävnad, ultra high profil.

Eller

Lägga in 300 cc och ta bort 80 cc i egen vävnad, hög profil.

Är rädd att brösten blir för små av sista alternativet men vill inte ha för stora heller då jag tränar mkt och eftersträvar ett naturligt resultat...

Tacksam för input!

• Svar på tråden bröstlyft med inplantat- vilken storlek
  • BCH52

Jag skulle ha valt det senare alternativet då jag tycker att man ser yngre ut med lite mindre bröst.

• Anonym (Bröst)
    BCH52 skrev 2016-02-02 13:20:04 följande:

Jag skulle ha valt det senare alternativet då jag tycker att man ser yngre ut med lite mindre bröst.

Sant. Jag är 33 och vill inte bli "mamman med sillisarna"....
  • Anonym (Bröst)
    mammaåten skrev 2016-02-02 14:33:51 följande:

Hur lång är du och vad väger du?

173 cm lång och 58 kg tung
  • mammaåten

Skulle tagit det större. Som jag förstod det ska du inte göra ett lyft och UHP konmer förmodligen fylla ut bättre. Du är ganska normallång och kommer förmodligen inte ha några problem att bära upp det. Speciellt inte om du "har rumpa" :)

• Anonym (Bröst)
    mammaåten skrev 2016-02-02 14:37:45 följande:

Skulle tagit det större. Som jag förstod det ska du inte göra ett lyft och UHP konmer förmodligen fylla ut bättre. Du är ganska normallång och kommer förmodligen inte ha några problem att bära upp det. Speciellt inte om du "har rumpa" :)

Jo jag ska lyfta också!
  • Anonym (Emma)

Det står ju tydligt i rubriken att det handlar om ett lyft med implantat.

Ts välj det senare alternativet, det ser tacky ut med stora sillisar.
  • mammaåten
    Anonym (Bröst) skrev 2016-02-02 14:39:09 följande:
    Jo jag ska lyfta också!

Hur stor C-kupa, alltså vilket underband? Risken är att de inte fylls ut. 300 är definitivt inte stora implantat i sig. Det kommer knappt skilja en storlek mellan de olika implantaten så välj det du tror kommer fylla ut bäst. Jag antar att inläggen är ungefär lika breda så att de fyller ut lika mycket åt sidorna? Och då är det i så fall frågan om hur mycket du behöver fylla ut "utåt/framåt"

• Anonym (Bröst)
    mammaåten skrev 2016-02-02 15:01:16 följande:

Hur stor C-kupa, alltså vilket underband? Risken är att de inte fylls ut. 300 är definitivt inte stora implantat i sig. Det kommer knappt skilja en storlek mellan de olika implantaten så välj det du tror kommer fylla ut bäst. Jag antar att inläggen är ungefär lika breda så att de fyller ut lika mycket åt sidorna? Och då är det i så fall frågan om hur mycket du behöver fylla ut "utåt/framåt"

75c
  • Anonym (Bröst)
    Anonym (Emma) skrev 2016-02-02 14:52:32 följande:
    Det står ju tydligt i rubriken att det handlar om ett lyft med implantat.

Ts välj det senare alternativet, det ser tacky ut med stora sillisar.
    Tack lutar åt det verkligen
  • Anonym (Emma)

Och som du säger blir det bättre i träningen med lite mindre. Du ser yngre ut, de kommer inte heller bli hängiga lika snabbt. Dessutom lättare att hitta fina bh:ar. Lycka till med operationen :) vilken klinik ska du opereras på?

• mammaåten
    Anonym (Bröst) skrev 2016-02-02 15:10:46 följande:
    75c
    Okej, sa kirurgen något om risker/fördelar med det ena eller det andra implantatet? Var det något han förespråkade mer än det andra? 
  • Anonym (Bröst)
    Anonym (Emma) skrev 2016-02-02 15:13:12 följande:

Och som du säger blir det bättre i träningen med lite mindre. Du ser yngre ut, de kommer inte heller bli hängiga lika snabbt. Dessutom lättare att hitta fina bh:ar. Lycka till med operationen :) vilken klinik ska du opereras på?

Tack jag tror också det blir bäst för mig :) citadellkliniken blir det!
  • Anonym (Bröst)
    mammaåten skrev 2016-02-02 15:18:52 följande:
    Okej, sa kirurgen något om risker/fördelar med det ena eller det andra implantatet? Var det något han förespråkade mer än det andra? 
    Nej jag fick bara veta att dessa två skulle passa mig och mina mått. Jag tror jag bestämt mig för det mindre.... Tack för input!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Bröst) skrev 2016-02-02 15:26:20 följande:

Tack jag tror också det blir bäst för mig :) citadellkliniken blir det!

Oj vilket sammanträffande! Är också opererad där. Hoppas du blir nöjd sen :)
  • Anonym (Bröst)
    Anonym (Emma) skrev 2016-02-02 15:42:06 följande:
    Oj vilket sammanträffande! Är också opererad där. Hoppas du blir nöjd sen :)
    Blev du nöjd? Vilken kirurg?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Bröst) skrev 2016-02-02 16:29:08 följande:

Blev du nöjd? Vilken kirurg?

Dr Cosmo, vem ska operera dig?

Nja sådär. Brösten blev perfekta och precis som jag ville men det är lite andra saker omkring som jag inte är nöjd med.
  • Anonym (H)

Rumpa? Tjejen är underviktig. Normalvikt ligger på 65-71 kg.
  • Anonym (H)

Dr Cosmo? Låter weird. Säg gärna hur det blev TS?

• Anonym (Emma)
    Anonym (H) skrev 2016-02-02 17:21:59 följande:

Dr Cosmo? Låter weird. Säg gärna hur det blev TS?

Säg inte så när du inte vet vem det är :) det är enkelt att googla namnet och då få fram att han är bra.
Svar på tråden bröstlyft med inplantat- vilken storlek