• Michaela94

    familjehem

    Hejsan!
    Jag har fått ett erbjudande att ta hand om ett barn med diabetes typ 1, Asperger och grov ADHD varannan vecka...
    Det är så att förra gången vi var familjehem så lurade socialen oss på arvode, då jag fick kontakt med en kvinna som oxå är familjehem och hon fick 3000-4000 mer än oss... Så nu undrar jag vad ni får? Både i omkostnadsersättning och arvode...

  • Svar på tråden familjehem
  • Långbenopluto

    Vilken ersättning man får beror på hur soc gör bedömningen hur omfattande "jobbet" blir med barnet på en skala. Så att ni fick mindre har med det att göra.

    Om ni bara gör detta för pengarna så ska ni tacka nej. Familjehem blir man för att man vill hjälpa en familj i nöd.

  • Michaela94

    Jag VISSTE att jag skulle få den kommentaren! Hahahahahahaha men vad bra då vet jag :)
    Då familjen står oss så nära att det faktiskt gäller min "halv" lillasyster så tänker jag inte tacka nej vare sig jag får mindre eller mer!!!!! MEN jag vill inte känna mig lurad!
    Det var det som gällde i frågan, inte om vi gör det för pengar eller inte... Och en sak kan jag säga, av egen erfarenhet så gör 80% det för pengarna

  • LillaLoppi

    Men oj! Versaler och utropstecken och hej å hå!


    Michaela94 skrev 2016-02-06 13:51:01 följande:

    Jag VISSTE att jag skulle få den kommentaren! Hahahahahahaha men vad bra då vet jag :)

    Då familjen står oss så nära att det faktiskt gäller min "halv" lillasyster så tänker jag inte tacka nej vare sig jag får mindre eller mer!!!!! MEN jag vill inte känna mig lurad!

    Det var det som gällde i frågan, inte om vi gör det för pengar eller inte... Och en sak kan jag säga, av egen erfarenhet så gör 80% det för pengarna


Svar på tråden familjehem