• Anonym (Irriterad)

Skoproblem

Hur får jag sonen att titta ner på vägen när han går?
    Fick slänga andra paret skor igår pga att sonen trampat i hundskit. Nu har han bara ett par vettiga skor kvar, trampar han i hundskit en gång till får han gå i Crocs.
    PS. Ser jag någon inte plocka upp efter sin hund kommer jag tala om vad jag tycker om sådan idioter (måste vara både lågbegåvade och sakna empati för andra människor). Det borde vara 10000 i böter på sådan nedskräpning av våra trottoarer/gator.

• Svar på tråden Skoproblem
  • Anonym (Blä)

Ja fy vad äckligt sådant är. Men hur trampar han egentligen om det inte går att skrubba sulan?!

• Anonym (Öh)

Ja det är äckligt men det går ju att tvätta av skorna.

Antar att ditt barn aldrig fått leka på offentliga lekparker heller, där är det ju massa äckligt kattbajs nergrävt av alla katter som tillåts att skita överallt

• Anonym (Irriterad)
    Semesterfamiljen skrev 2016-02-02 15:48:17 följande:

SLÄNGER du skor för att man trampat i hundskit?

Hur gammal är sonen?

Anonym (Öh) skrev 2016-02-02 16:00:13 följande:

Antar att ditt barn aldrig fått leka på offentliga lekparker heller, där är det ju massa äckligt kattbajs nergrävt av alla katter som tillåts att skita överallt

Om man försöker tvätta kan man ju få hundskit på fingarna.
    Man skulle I och för sig kunna tvätta skorna i tvättmaskinen. Man kan ju köra en tom maskin efteråt. Vi bor I lgh med gemensam tvättstuga.

• Anonym (Blä)

Engångshandskar på. Spola/skrubba. Om det inte räcker så sedan in i maskinen.

• Påven Johanna
    Anonym (Irriterad) skrev 2016-02-03 06:51:36 följande:

Man skulle I och för sig kunna tvätta skorna i tvättmaskinen. Man kan ju köra en tom maskin efteråt. Vi bor I lgh med gemensam tvättstuga.

Det finns ju handskar. Men även om du skulle få handbajs på fingrarna så kan du väl tvätta händerna, eller? Jag tvättar ibland min hund i rumpan när det fastnat bajs där, och när han är ren så tvättar jag förstås mina händer. Jag ser inte problemet med det. Om du får barnbajs på fingrarna, hur gör du då?
  • Anonym (tvätt)
    Anonym (Irriterad) skrev 2016-02-03 06:51:36 följande:

Måste du köpa nya händer om du får hundbajs på fingrarna? Det här med att tvätta? Drömmer
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (tvätt) skrev 2016-02-03 10:09:45 följande:
    Måste du köpa nya händer om du får hundbajs på fingrarna? Det här med att tvätta? Drömmer
    Det blir ju svårt.......
    Vi kommer att lösa detta genom att skjutsa sonen med bil till skolan. Det är mycket mer miljövändligt än att slänga skor varje gång.
  • Anonym (Irriterad)
    Påven Johanna skrev 2016-02-03 10:05:51 följande:
    Det finns ju handskar. Men även om du skulle få handbajs på fingrarna så kan du väl tvätta händerna, eller? Jag tvättar ibland min hund i rumpan när det fastnat bajs där, och när han är ren så tvättar jag förstås mina händer. Jag ser inte problemet med det. Om du får barnbajs på fingrarna, hur gör du då?
    Jag har ingen hund och kommer aldrig att skaffa hund. Har inget problem med att få barnbajs på fingrarna, det är hundbajs som jag tycker är äckligt.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (Blä) skrev 2016-02-03 10:01:49 följande:

Engångshandskar på. Spola/skrubba. Om det inte räcker så sedan in i maskinen.

Jag kastar skorna, tycker hundbajs är äckligt även med handskar på. För att sonen inte ska trampa i hundskit igen kommer vi att skjutsa honom med bilen till skolan.
Svar på tråden Skoproblem