• Anonym (Fan..)

Rädd! (Petat i nygjord tatuering med smutsiga fingrar)

Herregud, nått en ny nivå av dumhet här tror jag..

Jag tatuerade mig igår em, två ganska små tatueringar..

Nu inatt vaknade jag med världens jävla smärta i örat, har varit lite hostig ett par dagar så jag tror jag åkt på en öroninflammation.

Efter att ha googlat runt lite läste jag att man kan stoppa in lök i örat för att lindra smärtan så detta gjorde jag.

Smärtan har fortsatt utav bara helvete natten igenom och nu på morgonkvisten bestämde jag mig för stt g

• Svar på tråden Rädd! (Petat i nygjord tatuering med smutsiga fingrar)
  • Anonym (Fan..)

Oj nu kom inte allt med...

Jag bestämde mig för att gå upp och ta bort förbandet. Dum som jag är hade jag grävt ut löken ur örat tidigare och gick raka vägen in och tvättade av tatueringarna med ljummet vatten för att sedan smörja på helosansalva UTAN att tvätta händerna mellan!

Är nu livrädd att jag fått in bakterier i blodet pga av det :/ Bör jag oroa mig eller kontakta någon om det?

• zofies21

Det är nog ingen fara... Har det blivit infekterat så märks ju det, tvätta rent det bara... :)

• mammamattefru

Nejdå.. är ingen större fara för sitt blod. Tatueringen kan på sin höjd bli inflammerad men lär du få problem med blodet inte..

Har alltid tagit bort plasten dagen efter.

Sover ju i sängen och där är inte särskillt rent så oroa dig inte :D

• Anonym (Fan..)

Ååååh tack, vilken himla lättnad! Nu kan jag andas ut :)

• Anonym (-)

Tatueringen är nog ok, men löken i örat däremot.... stoppa aldrig in saker i öronen. Hoppas du fick ut allt.

• mammamattefru
    Anonym (-) skrev 2016-02-03 07:28:26 följande:

Tatueringen är nog ok, men löken i örat däremot.... stoppa aldrig in saker i öronen. Hoppas du fick ut allt.

Haha, att folk fortfarande tror på den myten.. blir lika förvånad varje gång jag läser att någon stoppat vitlök i örat.. hihi
  • Anonym (Fan..)

Haha jag var desperat! Hade så jävla ont så jag ville köra huvudet i väggen. Men nä, inte hjälpte det inte men jag fick ut allt ;)

Svar på tråden Rädd! (Petat i nygjord tatuering med smutsiga fingrar)