• Anonym (Ny på detta)

Tips till första dejt

Hej!

Kommer från ett långt förhållande som jag haft sedan tonåren så det här med att dejta har liksom inte skett.

Nu är jag singel och har träffat en kille på nätet och på lördag ska vi ta en fika.
    Är sjukt nervös, jag menar ska man hälsa med en kram eller ta i hand vid första mötet?

Vi har ju haft kontakt länge nu så vi har ju gått igenom en hel del så hoppas inte frågorna tar slut nu.

Vi ska fika så vad är lämpligt att ha på sig. Jag vill ju se ursnygg ut och tänkte en klänning i typ stickat material, men är det för uppklätt?

Ja ni kanske bara skrattar när ni läser detta men är i 30-års åldern och har aldrig dejtat så för mig är det stort, så alla tips välkomnas.

• Svar på tråden Tips till första dejt
  • nnnnnnnn

Kram eller vad? Titta på hur han reagerar och gör även det du själv vill! Om han kommer med öppen famn, men du känner att det inte är OK så räcker du fram handen - effektivt! Annars är det väl aldrig fel med en kram, om det känns bra för dej?

Kläderna - tag något som känns bekvämt. Klänning kan ju se ut på så olika sätt allt från att du kommer från en bal/bröllop till att du är ute på stan och flanerar.
    Man kan ju klä sig så att det går att anpassa. Om du tex har en lite urringad klänning, så kan du ha ett festligt halsband men även en mer neutral scarf över. Känns det för fint med halsbandet, så behåller du scarfen på.
    Samma sak med kofta - knäppt eller uppknäppt?

Det viktigaste är att du känner dej fin och bekväm, så du inte sitter och tänker på att få ta av de där skorna/stövlarna som misshandlar dina fötter, klänningen som kliar och skaver osv. Det syns ifall man inte trivs, men det syns inte om det är kläderna/skorna eller sällskapet.

Lycka till!

Inte för att jag har erfarenhet eller så... men nu kanske tråden tar lite mer fart iallafall! Kan tänka mej att det finns massor med människor som tycker jag har helt fel och kan komma med bättre (modernare) råd!

• Anonym (Man)

Klä dig vardagligt snyggt men inte för uppklätt. Ni ska ju bara fika. Kram eller ej känner du av om det är läge för när ni ses-det ger sig naturligt.

Lycka till!

• cupcakemom

Håller med klä dig bekvämt i första hand... Första dejten efter ett 23 år lång förhållande.. Fy vad jag var nervig alltså.. Men gick på bekväma men tuffa kläder ville ju inte vara tant viktigt att man trivs... jag är inte krämig människa men avvaktade hur han verkade och han kom med öppna famnen.... Så det blev kram och även kram när han släppte av mig...

• smulpaj01
    smulpaj01 skrev 2016-02-03 11:56:56 följande:

Tufft att fika första dejten. Har jag nog aldrig gjort tror jag

Tillägg, stickad klänning låter ursnyggt och alldeles lagom uppklätt.

Stort lycka till och återkoppla gärna efter dejten
  • Anonym (Ny på detta)

Klänningen är väldigt bekväm plus att den framhäver lite former men är inte urringad så den blir nog bra. Tack för era åsikter och tips. Ja jag lovar att återkoppla. Han vet ju läget med att det är min första dejt. Jag är väldigt social av mig men man blir ju ändå nervös att samtalet inte ska flyta på. Har ni några bra och framförallt lite roliga frågor på lager?

• Anonym (Man)

Samtalet kommer flyta om det flytit på telefon.

Var lugn:)

• cupcakemom
    Anonym (Ny på detta) skrev 2016-02-03 12:48:42 följande:

Klänningen är väldigt bekväm plus att den framhäver lite former men är inte urringad så den blir nog bra. Tack för era åsikter och tips. Ja jag lovar att återkoppla. Han vet ju läget med att det är min första dejt. Jag är väldigt social av mig men man blir ju ändå nervös att samtalet inte ska flyta på. Har ni några bra och framförallt lite roliga frågor på lager?

Jag ramlade utför en trapp min första dejt... Var ju en isbrytare om inte annat haha..
  • Anonym (Oj oj)

Det löser sig, prata om fikat som ni äter. Kaféer, restauranger, städer ni har besökt, maträtter ni gillar, läs nyheterna och plocka därifrån, läs på lite extra om något så verkar du smart tips: krama en snabb kram, lär känna... Sätt ribban, följ inte hans.

• Anonym (Ny på detta)

Tack för alla tips. Dejten gick jättebra. Vi sa det båda det kändes aldrig obekvämt utan väldigt naturligt så det måste räknas som en bra dejt. Vi ska ses igen iaf ????

• Anonym (Ny på detta)

Smiley var det efter iaf inte ???

• Anonym (Ny på detta)

Jaha. Klickade som sagt. Lagat mat tillsammans och haft sex och myst i timmar. Sen i torsdags var han lite konstig och svarade inte på ett enda mess eller telefonsamtal på hela helgen. Efter ytterligare några sms så svarade han att jag var fin och härlig men vill bara ha vänskap. Träffade tydligen en annan tjej i helgen som det klickade med. Och han var för konflikträdd för att svara skrev han.

Ja det var ju inte en direkt bra start i dejtingvärlden

:(

• Anonym (Man)
    Anonym (Ny på detta) skrev 2016-02-15 17:55:51 följande:

Jaha. Klickade som sagt. Lagat mat tillsammans och haft sex och myst i timmar. Sen i torsdags var han lite konstig och svarade inte på ett enda mess eller telefonsamtal på hela helgen. Efter ytterligare några sms så svarade han att jag var fin och härlig men vill bara ha vänskap. Träffade tydligen en annan tjej i helgen som det klickade med. Och han var för konflikträdd för att svara skrev han.

Ja det var ju inte en direkt bra start i dejtingvärlden

:(

Tråkigt. Det är bara på det igen. Han finns därute:)
Svar på tråden Tips till första dejt